Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Avatar
Bopat
Visszajáró
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2017.11.15. 21:55
Jármű gyártási éve: 1993
Jármű gyártó: Nissan
Jármű típusa: 300ZX

Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Bopat » 2019.07.15. 19:47

Pacsker írta:
2019.07.16. 16:11
Sikeresen hazaértünk az első JapTimeTour-ról. :)
Mindenki, saját lábon, mert nem akármilyen állapotú japánokkal mentünk.. ;)


3 nap alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk, amelyeket örülnénk, ha itt osztanátok meg egymással. Írjátok meg pár sorban, hogy éreztétek magatokat, mik voltak az emlékezetes pillanatok, aranyköpések.. :)
Szerencsére legtöbbetek fotózott, videózott, így lesz számos minőségi média anyagunk is. Kérjük ide töltsétek fel a megosztó linkeket, illetve ha nincs hova feltölteni írjatok privit és küldjük az ehhez szükséges adatokat.

Többen, köztük mi is maradtunk még privát nyaralásként pár napra a térségben, így csak akkor vessétek karakterekbe az élményeket, ha már jut rá idő.
További jó pihenést addig is mindenkinek!
Sziasztok

Sikeresen hazaértünk, autónak semmi baja, csak nekünk lett fejfájásunk a zúgástól.
Simán kibírta a 120-as tempót annak ellenére hogy 5 henger működött :)

Köszi mindent, jó volt...
TZS
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2018.04.24. 23:04
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: TZS » 2019.07.15. 20:48

Nagyszerű! Szorítottunk értetek napközben!
1988 Toyota Corolla AE92 GT-i Liftback
1986 Toyota Corolla AE86 GT
Avatar
Geri
Visszajáró
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2018.06.14. 21:10
Jármű gyártási éve: 1982
Jármű gyártó: Honda
Jármű típusa: Accord

Re: JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Geri » 2019.07.15. 22:07

Sziasztok!

Végül mi is hazaértünk. Az Accord hazafele is jól bírta, nem volt probléma.
Köszönjük a szervezést és a közös élményeket, nagyon jó volt!
Japtimer spotter.
1982 Honda Accord
Avatar
Turan6
Aktív fóruméletet élő
Hozzászólások: 745
Csatlakozott: 2016.04.24. 19:48
Jármű gyártási éve: 1979
Jármű gyártó: Mitsubishi
Jármű típusa: Celeste

Re: JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Turan6 » 2019.07.16. 11:02

Mi is szárazon megúsztuk, hazafelé úton szerencsére nem volt eső.
Köszönjük hogy eljöttetek, az időjárás nem mindig fogadott a kegyeibe, de amikor kisütött a nap, akkor kárpótolt a táj mindenért.
Moderátor a "Mitsubishi", a "Honda, Acura" Kategóriákban és a "Bemutatkozás" Témakörben
Japtimers vezetőségben tanácsadói szerepet tölt be


1979 Mitsubishi Celeste 2000 GSR
Avatar
Bopat
Visszajáró
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2017.11.15. 21:55
Jármű gyártási éve: 1993
Jármű gyártó: Nissan
Jármű típusa: 300ZX

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Bopat » 2019.07.17. 12:09

Nem emlékeztek milyen színű volt az injektor? Próbálom megrendelni, de a szín kódok miatt nem tudok dönteni...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 3002
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019.07.17. 18:38

Semmikeppen sem vilagos szin, mint pl a sarga.
Sotetszurke, sotetkek, sotetzold szerintem ilyesmi lehet. Mi.meg "nyaralunk". Ha jovo hetig raer es tudsz kuldeni egy alvazszamot akkor igyekszem jobban beazonositani.
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Avatar
Bopat
Visszajáró
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2017.11.15. 21:55
Jármű gyártási éve: 1993
Jármű gyártó: Nissan
Jármű típusa: 300ZX

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Bopat » 2019.07.18. 13:03

Már megrendeltem, elvileg piros, mivel az nem a turbóhoz valo
Megrendeltem Amerikából remélem jó lesz.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 3002
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019.07.21. 21:24

Írjatok pár sort
(Hamarosan én is megteszem, csak most üzleti út miatt megyek vissza arra a környékre)

Kép
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Titkovics
Visszajáró
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2017.12.08. 20:35
Jármű gyártási éve: 1985
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Supra

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Titkovics » 2019.08.03. 20:33

Már nagyon várom a beszámolókat.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 3002
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019.08.03. 21:06

Ma töltöm fel a képeimet.
Szerintem Hétfőig megírom.

Remélem a többiek is írnak pár sort, meg feltöltik a képeiket, videóikat.
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 3002
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019.08.04. 15:39

Itt is vagyok.
Elnézést a csúszásért. Ahogy hazajöttünk, pár napra rá mennem kellett üzleti ügyben Svájcba és azóta sem sikerült teljesen utolérnem magam.

Pár szóban az én szemszögemből.
Családi szempontból volt egy "kis" aggályunk az odaúttal kapcsolatban. 800+km, 12+ órás út, Levike másfél éves, vajon eldobja-e magát a harmadánál és onnantól örökre megutálja-e a gyerekülést/autózást.

Mindegy, lesz, ami lesz. :)
6-kor megindultunk a gyülekezőhöz. Az M0 kicsit szivatott, de végül időben odaértünk.
Tobzódtak a szebbnél szebb járművek

Kép

Illetve már be is indult az ismerkedés/bandázás

Kép


Kiosztottam a segédletet, Bopat a rádiókat, tartottunk egy kis eligazitást, kiemelt hangsúlyt fektetve a konvojozásra, az esetleges félreállókra, féktávokra, kommunikációra...
Ezen kívül összegyűjtöttük a közös "biztosítást", amivel senkinek sem volt kivetni valója.

Végül 9db Japtimerből állt az I. JapTimeTour konvoja az utolsó utáni pillanatokban történő visszamondásoknak és szerencsére egy új jelentkezőnek köszönhetően:
- Turan6 + Viki / 1979 Mitsubishi Celeste GSR
- Pacsker + Viki + piciLevi / 1988 Toyota Corolla GT-i
- gyiik / 1982 Daihatsu Charmant 1300LE
- TZS + Csilla + Lindi + KisTesó / 1986 Toyota Corolla AE86 GT
- Ewing / 1990 Toyota Corolla EE90
- Prien47 + Geri + 1fő / 1982 Honda Accord
- Vukmann Attila + 1 fő / 1990 Honda CRX
- Bopat +1 fő /1993 Nissan 300ZX kabrió
- Drvajda +1 fő /1987 Toyota Corolla sedan

Most már elmondhatom, hogy igazándiból egyáltalán nem bántuk a csökkentett létszámot. Sokkal jobban kezelhető ennyi autó és ember, családiasabb és közvetlenebb volt így a csapat. :)
Mielőtt meghirdettük Turan6-al az eseményt, olyan 6-8 autót prognosztizáltunk, aztán amikor már volt vagy 15 tuti-biztos-fix-ott-leszek résztvevő, akkor is azt mondtuk (korábbi tapasztalatokból), hogy jó, ha 8-10 autó eljön végül, így nem voltunk csalódottak és utólag is azt kell mondjam így volt optimális a résztvevők száma.
Ezen kívül még Domi007 volt, aki a családjával várt minket az első éjszakai szálláson, de ő nem jött a konvojjal, mert új autójával (E12 Corolla) kellett, hogy jöjjön, mivel nem készült el a Japtimere.

Visszatérve a gyülekezőre. Megbeszéltünk mindent, megvártuk (szerencsére nem sokat) a két későt, aztán neki is vágtunk a túrának.


Kép

A Tatabányáig lógott az eső lába, aztán jött az első vízfüggöny

Kép

Kép

Kép

Amilyen gyorsan jött, olyan hamar el is állt.
A Mosoni pihenőnél vettük ki üresbe először. Közös Osztrák matrica vásárlás és mentünk is volna tovább, de a ZX-en Botond észrevett valami folyást.

Kép

Kép

A tűzfal vonalából csöpögött ütemesen valami víz alapú létyó. Nem olaj, nem klíma kondenzvíz. Nem is tudtuk hirtelen, hogy micsoda lehet ott, de már csak a hűtőfolyadékra tudtunk gondolni az édeskés íze miatt.

Kép

Kép

Szerencsére nem láttunk ott semmi fittinget, ami ereszthetett volna, aztán végülis Bopat megkóstolta a szélvédőmosóját, ami ugyancsak édes volt. Ekkor valaki bedobta, hogy lehet a felgyülemlett esővíz és a szélvédőmosó keveréke csöpög ki valami kifolyón. Próbáltuk a szélvédőre folyatott friss nedűvel szaporítani a csöppöket, de nem változott semmi. Végülis úgy döntöttünk, figyeljük a hűtőfolyadék szintjét és hőmérsékletét, be is raktunk a ZX-be desztvizet, de a tippünk az maradt, hogy valami félig eldugult kifolyó lehetett, ami nagyon lassan tud ürülni.
Ezen kívül látszott, hogy a ZX indítása már a halálán van. Töltést mértünk, így jó eséllyel az akksira gyanakodtunk, hogy cellazárlatos lett. Abban maradtunk, hogy a következő pihenőnél megnézzük mi újság vele.

Ismét útra keltünk. Hamar át a határon

Kép

Kép

Kép

Kb. Bécs vonaláig jók voltunk, aztán újra megnyíltak az égi csatornák.
Innentől kezdve hol jobban, hol kevésbé szinte végig esett az úton. Negatívum, hogy a szép autók kicsit össze lettek mocskolva (bár meglepő, hogy a kinti utak mennyire tiszták..), illetve, hogy a tájból kevesebbet láttunk az alacsony felhők miatt. Előny, hogy a hőmérséklet nagyon ideális volt a nagy utazáshoz. Sok klíma nélküli autó volt, de nekik sem volt így melegük. Nagy szerencse, hogy a megállóknál vagy egyáltalán nem esett vagy csak éppen szemerkélt az eső. :)
(bocsi a felhúzott ablakos fotókért. Nagyon csapta volna a huzat Levit)

Kép

Kép

Az autópályás vízfüggöny miatt mindig van egy kis aggodalom, de nagyon kulturáltan közlekedett mindenki, ami a 3 nap, közel 2000 kilométerére végig igaz volt. Érett csapat, jó sofőrök, köszönöm, hogy vigyáztatok egymásra! Kép

A megbeszéltek szerint St. Pöltennél lejöttünk a pályáról egy OMV-hez tankolni. Ekkor már mindenkinek ~350km környéke volt minimum az órájában. Pisi, kávészünet, illetve a ZX-nél láttuk, hogy az akksi végleg megkotlott. Kicseréltük a szervizautóban hozott pótakksira, ami olyan könnyedén indította innentől kezdve a V6-ost, hogy öröm volt nézni.
Kis beszélgetést követően tovább indultunk innen is.

Kép

Egy csöpp autópálya Loosdorf-ig, aztán a tervek szerint kisebb-nagyobb országutakon belevetettük magunkat az Alpokba.
A rádiós eszmecsere nagyon jó ötletnek bizonyult. Ha veszélyhelyzet, nem látható navigációs kérdés volt szépen értesítette az első a mögötte jövőket, de nagyon jó volt tapasztalni a mopedautó/traktor előzéseknél, hogy a csapat mennyire egy közös konvojként gondolkozik: "kanyarban is előzz, még nem jön autó, mondom mi az utsó, ami elment..." A szerpentineken ez nagy segítség volt a hatékony együtthaladáshoz.
Ezen felül, hogy mindenkinek meg legyen biztosan a másik, kértem még korábban egy gyors bemutatkozást, volt éneklés, gyerek halandzsás helyzetjelentés és természetesen sok viccelődés, vérszívás is :)
Érdekes volt, hogy a lehangoló idő és a több első személyes találkozás ellenére jó hangulat volt az autókban és a megállóknál is egyaránt :)

Kép

Az autók csodásan abszolválták a szerpentineket. Gyönyörű helyeken vitt az utunk. Sokkal jobban élveztük ezeket az utakat, mint az autópályát.
Admont városába érkeztünk, ahova az ebédet terveztük.

Kép

Kicsit sétáltunk is, ami igazán jól esett, majd betértünk egy vendéglőbe.
Személyes véleményem nem változott. Szar Osztrák gasztronómia, megettem, mert éhes voltam, de semmi extra. Pihegtünk, beszélgettünk, rádióban akksit cseréltünk...

Kép

Kép

Mivel tudtuk, hogy az út felét már abszolváltuk és jók is voltunk időben, ezért felszabadultabb volt a csapat. Nem beszélve arról, hogy a cél előtt már csak egy állomás várt minket, ami nem más volt, mint a híres Hallstatt.
Indulás előtt még két komoly meghibásodást kellett orvosolnunk :)
Ewing Corollájában az utángyártott, hátsó, két izzószálas izzó belül zárlatos lett és emiatt a két fék és a helyzetjelző mindig együtt világított. Érdekes volt a jelenség, nem is vágtuk rá rögtön, de Toytib telefonos segítsége végül hasznos volt, mert ő már egyszer találkozott ilyennel. Cseréltük, pipa, illetve gyiik Charmantján kellett cserélnünk a aszélvédő felső tapaszt, mert felázott az esőben és így becsöpögött pár vízcsepp az utastérbe. Természetesen minden kellék és szerszám továbbra is volt a közös szervizpakkban. ;)

Megindultunk Hallstatt felé

Kép

Volt, ahol muszáj volt megállni egy-egy fotó erejére :D

Kép

Kép

A rádiózás szinte folyamatos volt. Jó volt a hangulat :) Közben meséltek magukról az "újak" is. Alakult a csapat ;)
Kedvenc beszólásom, amikor az egyik völgyben lezárták a főutat egy baleset miatt, vissza kellett fordulnunk, kis falvak utcáin kerülnünk, akkor ezt hallottam: "Éppen szembe mentetek el egymás mellett. Ez nem feltétlenül jelent jót :lol: "
Gyönyörű hágókon, völgyeken és alagutakon mentünk keresztül. Még esőben is csodálatos a táj és a rendezett földek, porták.. :oops:

Hallstatt előtt végül sikerült a Google Maps által sokszor tiltott hágóra felkavirnyáznunk.

Kép

Kép

Gyönyörű és élvezetes volt, majd engedélykérés nélkül megállítottam a konvojt. Már csak a fotó miatt is megérte. Bopat drónt is reptetett :)

Kép

Beértünk Hallstattba.
1 óra szabadfoglalkozást beszéltünk meg. Jól esett nyújtózkodni, illetve megtapasztalni ezt a tényleg csodálatos várost!

Kép

Kép

Kép

Végül összeszedtük újra a konvojt és megtámadtuk Salzburgot. Pontosabban Ainringet. Innentől már hamar elröppent az idő és meg is érkeztünk a szállásra. Végül, ha jól emlékszem este fél9 körül futottunk be és azt hiszem a többi résztvevő nevében is nyilatkozhatok, hogy erre a napra már jó volt utoljára leállítani az autót. Bevettük a szobákat és egy rögtönzött vacsora/iszogatás/beszélgetés során még kitoltuk a lefekvést.
Megbeszéltük a másnapi gyülekezőt, majd végül elájultunk, hisz másnap várt minket a veterán találkozóóó :)

Vasárnap kiadós reggelivel kezdtünk, immáron Domiék társaságában

Kép

Kép

Közben nekem folyamatosan írt Mathias (A Nippon Classic főszervező), hogy már gyülekeznek, merre vagyunk, várnak szeretettel, stb stb..
Hamar kicsekkoltunk, aztán mentünk volna autót mosni/gyülekezni, DE. Szólt Anti, hogy szó szerint a SZOMSZÉD ház pajtájában talált pár kincset.
Hipp-hopp meg is volt a kutató-dokumentáló brigád, aztán fotóztunk és csak nevettünk, hogy mekkora esély lehet éppen erre.
A2 Celica, 3db A7 Supra, W2-es MR2. Rákérdeztünk, gyűjtőé, de ki tudja, hogy lesz-e valaha belőlük valami..

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Na aztán igyekeztünk, mert közeledett a gyülekezőnk. Mégiscsak a Japtimerst képviseljük. Nehogymár ne mossuk le a gépeket?!
Ha kell, akkor reggeli záporban :D :lol: mathias küldött mosó címet, így be is álltak a magyarok a Boxokba :D

Kép

Tudjátok mi volt meredek? Hogy álltak mögöttünk még mosóra váró helyi civilek :D
Szállodák előtt felállt a magyar konvoj, hogy a nem egészen 3km-re levő találkozóra együtt gurulhassunk be :)

Nagyon jó érzés volt tapasztalni, hogy vártak minket. Mosollyal és ingyenes ebéd kuponnal örvendeztettek minket és természetesen a közös parkolóhelyünk is le volt foglalva. :oops:
Már nem tudom ki mondta, de mennyire igaza volt. Olyan Németes rendezvény volt, hogy eshet eső, lehet fölrdengés, de akkor is meg van tartva. Így is volt. Sok ernyő és nagy nyüzsgés várt minket :)
Nagy, kollektív veterános rendezvény kajáva-piával, muzsikával, melynek fő témája a japánok voltak.

Kép

Kép

Büszke voltam a csapatunkra.
A túra kötelező 100%-os műszaki állapotán kívül a résztvevő autóink esztétikai állapotát is 90-95%-ra szigorítottuk. Nem volt okunk szégyenkezni. Gyönyörű megjelenésű autókkal mentünk. Nem lógtunk ki a mély nyugati pénztárcájúak sorából :)

Kép

Kép

Mathias rögtön üdvözölt is minket :)

Kép

Megbeszéltük, hogy x óra múlva indulunk a második szállásra. Addig pedig szabad foglalkozás. Kutyázás, lurkózás, ebédelés, beszélgetés és persze megcsodáltuk a kiállított járműveket is. Volt sok szépség és különlegesség! Megérte ellátogatni.
A Nippon Classic "csapat" múltja miatt erősen a Mazdák domináltak a japánok közül.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


3 személyes kedvencem is Mazda volt.
A Cosmo-t, ami Európában UFO, japánban is inkább kiállítási tárgy, talán nem kell ecsetelnem miért.. :D
Idén a második, amit látok. Nem tudom értelmezni, de talán nem is kell..

Kép

Kép

Második az RX-3 azzal a fronttal és abban a színben, amit itthon is találtam.
Én hülye, hogy akkor még nem értettem hozzá..
TOPLISTÁM első egyedei közül.. Szerelem..

Kép

Kép

A harmadik pedig csak egy "egyszerű" 929 volt a kedvenc, kocka, 80-as érámból :)
Nem az autó volt különleges, hanem az állapota. Pár 10 ezres futásával TÉNYLEG olyan volt, mint az új. Hihetetlen!!!

Kép

Kép

Na meg persze volt még más imádnivaló is, de had ne kavarodjak most bele :D

Kép


Mint látható ki is sütött a nap. :)
Innentől pólós idő és megszűnt az átok. Jó érzés volt, hogy megérte kitartani!

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Néztünk luktető 1 hengeres trakikat, OFF-os szépségeket és japán csodákat.
Szerintem mindenki elégedett a látvánnyal a végére, majd összegyűltünk.
drvajdáék és Vukmann Attiláék, ahogy előre is jelezték, nem tartottak velünk a 2. szállásra, így elbúcsúztunk, mi meg újra célba vettük a magas hegyeket. Itt egy pár 100 méteres zápor még integetett nekünk, aztán csodás út és szikrázó napsütéses idő vezetett minket az 1 órára levő szállásig.

Kép

Kép

Kép

Kép

Pontosabban vezetett a többieknek :D
Mert nekem csörgött a telefonom. Attila hívott, hogy vegyem már elő a pénztárcám. Kézbe vettem, IGEN? Nem tűnik fel, hogy nem az enyém?! :D
Hát nem tűnt basszus.. :lol: De neki se. Olyannyira, hogy én még az ebédemet is az ő pénzéből fizettem :lol: :lol:
Gyakorlatilag a reggeli autómosásnál adott Attilának Vikim Euro aprót a tárcámból, ahol valahogy felcserélődtek. Eltelt fél nap, de semelyikünknek sem tűnt fel, hogy más tárcáját szorongatja :D Tényleg csak a márkajelzés volt rajtuk más :)
Így én visszaperdültem Salzburgba, majd a gyors cserét követően újra a szállás irányába álltam.
A szállásra azt hiszem nem lehetett panaszünk.. Kép
Radstadt-ból egy gyönyörű szerpentin vezetett egészen a szállásig. A jó értelembe vett semmi közepén állt a "szerény" épület

Kép

Szerény panorámával :D

Kép

Kép


Azt hiszem itt már mindenki megkapta azt, amiért jött. Igazi Alpesi táj, havas csúcsok, ollóval vágott legelők, virágcunami... :oops:
De jó, hogy korábban érkeztünk. Volt idő sétálni, kirándulni...
Saját pisztrángos tavakkal, állatokkal, Dachsteinre történő kilátással tényleg bekerült nálam a visszamennék jó helyek listába. :)

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Rögtönöztünk MAGYAR szállásadóinkkal egy közös vacsorát. Nagyon jó vendéglátók voltak, jól éreztük magunkat!
Este pedig becsületkasszára nyomhattunk egy sörözgetős, iszogatós tivornyát.
A nagy részegedések elmaradtak (nem is feltétlen baj), de jó kedélyű beszélgetésekből nem volt hiány.

Kép

Nyugovóra tértünk, majd megbeszéltük, hogy aki szeretne az alhat sokáig.
Hétfőn, ismét várt minket a terülj-terülj asztalkám. Úgy szeretem ezeket elnyújtani. Jól esik a reggeli csevely :)

Kép


Induláshoz összegyűltünk és ahogy a másik szállásról Bopaték jöttek fel hozzánk, már hallottuk, hogy valami nincs rendjén.
Először azt hittem, valami nagy Harley pötyög fel a szerpentinen. Nagyon hangos és nagyon lüktető hangja volt a ZX-nek.
Miután felértek, mondta is botond, hogy a kipufogónak van valami baja.
Kérdeztem, hogy az erejével nincs gond? Nekem inkább olyan, mintha a 6-ból 5 henger járna, de persze ezt aegy V6-osnál nehezebb megmondani.
Végül előkerültek a szerszámok és kis bontással, először a hengerenkénti gyújtótrafók, majd az injektor csatik segítségével megállapítottuk, hogy a 6. henger injektorja megadta magát.

Kép

Próbáltunk szerezni helyben, de természetesen csak rendelésre jött volna meg, így lekötöttük az injektort és a trafót is, hogy véletlenül se hígulhasson az olaj üzemanyaggal, moshassa le a hengerfalról az olajat a benzin vagy forduljon elő szegény keverékes égés, alias fém alkatrész megolvadás. Magyarul az új nagy motorokhoz hasonlóan részben lekapcsoltuk a hengert :)
Jó volt egy kis közös szerelés a csodás időben. Igazándiból egyikünk sem érezte a kéztetést, hogy nagyon Magyarország fele kellene vennünk az irányt... :)

Botondék végül hazaindultak autópályán (épségben meg is érkezett a VG30DE), Turan6-ék is így döntöttek, mert siettek, mi meg nekivágtunk a harmadik napnak, avagy a "99"-es úti hágónak.
Megtankoltunk Radstadt-ban, majd nekivágtunk a hegyeknek.
Tovább kényeztetett minket az időjárás, így volt látnivaló bőven. Azt vettük észre magunkon, hogy nem is nagyon akarunk 60-70km/h fölé menni.

Kép

Kép

Kép

Kép

Annyira kellemes volt az út, hogy még az sem zavart igazán, amikor a vándorcirkuszosok miatt tötyögtünk kilométereken át.

Kép

Kép


Végül úgy döntöttünk, Murau-ban állunk meg ebédelni.
Odébb álltunk meg, így a csodálatos településen több km-t sétálhattunk az étteremig. Csodás volt.

Kép

Kép

Kép

Kép

A rántotthús herótból kiindulva egy Pizzériát választottunk.
De jól tettük. Végre fincsi étellel tehettem tele a pocakom. Nagyon nem akaródzott hazamenni. Eltöltöttünk Murauban vagy 3 órát :D

Kép

Végül visszasétáltunk az autókhoz, tartottunk egy tájékozódási, térképészeti szópárbajt :D , aztán megindultunk Magyarország irányába

Kép

Kép

Kép

Kép


Ahogy a legtöbben terveztük, még családostul maradtunk pár éjszakát Ausztriában, így Graz előtt elbúcsúztunk egymástól.
Mi még kint maradtunk Péntekig, így egy jó kis "nyaralással" zártuk a túrát.

A biztosításra végül nem volt szükség, így mindenki hiánytalanul visszakapta a 25 ezer Ft-ját. :)
A szervező témában olvasható Checklist, Mit hozz, Mit hozzunk közösen - taktika úgy nézett ki helyén való volt. Nem történt semmi komoly meghibásodás, az egyetlen érdemleges az injektor halála volt, amitől, kellő előkészülettel több 100km-t haza tudott menni lábán az autó.
Ilyen túrát mindenkinek :)

Összegezve, nagyon jól éreztem magam veletek!
Köszönöm mindenkinek, aki hozzá tett és részt vett az eseményen. Csak azért nem mondom, hogy 100%-os, mert az első napot beárnyékolta az esős időjárás, de nem győzöm személyesen sem hangsúlyozni, hogy még ekkor is igencsak meglepő volt a csapat lelkessége. Nem voltak fancsali fejek, "forduljunk inkább vissza" megnyilvánulások. Mentünk és megpróbáltuk kihozni a legtöbbet belőle. Le a kalappal!
Sokat tanultam belőle szervező fejjel is, de remélem nem érződött túl sok "káosz".
Nagy örömmel töltött el, hogy a különleges autók mellett emberileg is minőségi csapat jött össze. Függetlenül a lakhelytől, az anyagi helyzettől, hogy újoncról vagy régi ismerősről volt szó, igazán jó hangulatú, mosolyokkal tarkított eszmecserék jellemezték ezt a pár napot.
Jó volt, hogy feleségek, barátnők és gyermekek is velünk tartottak. Igazi családi kikapcsolódás volt ez így és végre megismerkedhettünk a egymás "háttértámogatásával" is. :)

Az I-re a pont, hogy Levi is várakozáson felül bírta az utazást, így stresszmentesen tarthattunk veletek!
Mi, ha jól emlékszem 1740km-el zártuk a kis kiruccanást.
Fogyasztásunk 6,8 - 7,7 - 6,9 - 7,6 volt, amivel teljesen elégedett vagyok :)

Köszönöm!! :)

TOVÁBBI KÉPEIM

Kép
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 3002
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019.08.04. 15:41

Ádám, Geri, Ewing... légyszi ti is osszátok meg galériáitokat, illetve írjon mindenki pár sort, hogy hogyan érezte magát. (persze nem feltétlen ilyen terjedelemben, mint én :) )
Köszi!
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Avatar
Geri
Visszajáró
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2018.06.14. 21:10
Jármű gyártási éve: 1982
Jármű gyártó: Honda
Jármű típusa: Accord

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Geri » 2019.08.04. 15:59

A beszámoló írása már folyamatban van! ;)
Micsoda pajtaleletekről maradtam le....
Japtimer spotter.
1982 Honda Accord
Titkovics
Visszajáró
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2017.12.08. 20:35
Jármű gyártási éve: 1985
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Supra

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: Titkovics » 2019.08.04. 21:55

Már várom hogy a családdal én is veletek tarthassak!
Avatar
ewing
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.25. 21:09
Jármű gyártási éve: 1990
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Élménybeszámolók - JapTimeTour 2019 - Ainring / 2019.07.13-15.

Hozzászólás Szerző: ewing » 2019.08.05. 15:07

Kicsit megkésve én is jelentkezem az élménybeszámolóval.
Elöljáróban csak annyit, hogy nagyszerű volt, minden percét élveztem!
Szombat reggeli gyülekezőnél rövid eligazítás után elindultunk az osztrák-német határ túloldalára, Ainring felé. Az út hosszú volt ugyan, de a jól időzített megállók, tankolás, ebéd, városnézés miatt nem éreztem fárasztónak. Gyönyörű tájakon vezetett utunk az esős idő ellenére, nekem nagyon tetszett a vidék, az utazás, így is, hogy nem a napsütéses arcát mutatta.
Útközben a legcsodálatosabb hely ahol megálltunk, Hallstatt a piciny bányász falu, nemcsak látványossággal, de turistákkal is tele van.
Akkor azt gondoltuk sokan vannak, de én következő héten visszamentem kedden napsütéses időben, na akkor annyian voltak, hogy csak a falun kívül találtam parkolóhelyet, nem mintha bármi hátrány ért volna emiatt, mert jó volt az a kis séta.
A szállásra már majdnem sötétben értünk, este a szomszéd fogadóban söröztünk/vacsoráztunk sztorizgattunk.
Másnap reggel a hotel étkezőjében bőséges reggeli, majd a szemerkélő esőben kicsit körül néztem a szállás közvetlen közelében mivel mindig is nagyon érdekelt a vidéki építészet, rönkházak, gazdasági épületek. A szomszéd épület földszintjén régen istálló üzemelt, de az ablakon benézve nem tehenek néztek vissza, hanem gondosan letakart és többéves patina alatt álló veteránautók! MR2, Celica, Supra, Mercedes. Szóltam is Matyinak milyen kincsek vannak itt karnyújtásnyira és még nem is értünk oda a veterántalálkozóra. Mindeközben szemerkélő esőben mostuk az autókat, volt aki a hotel udvarán, volt aki keresett autómosót.
Mire a találkozóra értünk eleredt, de nem szegte senkinek a kedvét, mindenki fel volt rá készülve, ki az esernyőt ki a papucsot kapta elő, és indulhatott is a nézelődés a szebbnél szebb gépcsodák között.
Nekem talán a Mazda 929 tetszett a legjobban, nem volt benne semmi különös a teljesen gyári csilli-villi, kopásmentes állapotán kívül.
Az autókon kívül szép számmal gyűltek össze traktorok, motorok és néhány teherautó is, még tűzoltótraktor is volt.
Az ajándékba kapott ebédjegyet virslire váltva, jóllakottan még nézelődtünk kicsit. Itt elbúcsúztunk Attilától és DrVajdától és elindultunk Radstadt felé, aznapi szállásunk irányába. Útközben Matyi visszafordult, mert Attilával valahogy összekeveredett a pénztárcájuk.
A szálláson Bachseitenhof, csodálatos a panoráma, rendkívül kedvesek a vendéglátók (magyar házaspár), a természet közepén a nyugalom szigete. Egy kisebb túra a környéken még vacsora előtt belefért. A közelben patak csordogált, természetesen belemártottam a lábam hűs vizébe, hisz patak mellett úgy nem tudok elmenni, hogy legalább ennyit meg ne tennék.
Másnap eljött a búcsú pillanata. Bopatnak sajnos a 6 hengerből csak 5 járt a harmadik napra (valószínűleg injektorprobléma), de szerencsére gond nélkül hazaértek így is, bár emiatt ki kellett hagyniuk a Glossglocknert amit még megszerettek volna megnézni.
Bopat, Turan és Prien hazafelé vették az irányt, Pacsker, Tzs, Gyiik és én egy csodás szerpentinen ahol még cirkuszi karavánnal is talákoztunk szépen átcsorogtunk Murau-ba ahol egy finom pizzát fogyasztottunk. Itt elköszöntem a többiektől, mert hozzájuk hasonlóan én is megtoldottam pár nap pihenéssel a túrát, csak épp a másik irányba vezetett tovább az utam, München felé.

Nagyszerű 3 nap volt. Köszönöm a szervezőknek, és résztvevőknek, hogy részese lehettem!
Az autók is remekül bírták a 2000 km körüli távot, ha jól emlékszem, Prien47-nek kellett kb 1 dl fékfolyadékot utántölteni, Gyiiknak volt némi beázásproblémája (de csak akkor ha esett : ) ), nekem volt egy izzócsere, Matyinak a kalaptartójának egyik füle engedte el magát ha jól tudom és Bopatnak az injektorprobláma. De szerencsére egyik sem volt annyira súlyos, hogy meghiúsítsa a továbbhaladást.
Mégegyszer köszönet mindenkinek!
Toyota Corolla EE90
Válasz küldése