Nincs fényképed a rigai autó múzeumról? Netán egy album a túráról? Szívesen végigpörgetném. - ha nem titkos -
Ide a szövegdobozba néhány képet kiemelek galériából a teljesség igénye nélkül. Akit bővebben érdekel a túra pörgesse végig a képeket, igyekeztem képaláírásokkal, illetve a helyszínek megadásával befogadhatóvá tenni a képanyagot.
A két és fél hetes túra az időszűke miatt az első kettő és az utolsó napon inkább a haladásról szólt, és csak mérsékelten a kirándulásról, mivel úgy voltunk vele, hogy közeli helyekre könnyebben eljuthatunk máskor is. Az igazi túra Lutsktól (Ukrajna) Zamoscig (Lengyelország) tartott
Az utazás megszervezésében a Fehérorosz vízum beszerzése volt a leginkább problémás, az Orosz vízum sétagalopp volt ahhoz képest. A két vízum együttes költsége (kb 75 000 Ft/fő) sikeresen ellensúlyozta az ottani mérsékelt (kevesebb mint féláron volt a benzin) üzemanyagárakat, így csak ezért nem feltétlen érdemes ezeket az országokat választani,de szerencsére van miért erre menni amúgy is.
10 országot érintettünk, volt amelyiket többször is.
Odafelé: Románia-Ukrajna-Fehéroroszország-Litvánia-Lettország-Észtország-Finnország-Oroszország
Visszafelé Oroszországból nem engedtek át minket Fehéroroszországba (Csak FÁK ország állampolgárai léphetnek át a közös határukon) így végül Lettország felé léptünk be oda, ahonnan Lengyelország felé utaztunk tovább.
Az érintett országok közül, Ukrajnát az igencsak változatos útviszonyai miatt csak gondos útvonaltervezéssel, illetve az alsóbbrendű utak mellőzésével ajánlom (vagy ne sajnáld a járműved), az összes többi országban viszont messze jobb útviszonyok uralkodnak mint itthon (Oroszország nyugati felén is lehetnek meglepetések, de egyáltalán nem rosszabb a helyzet, mint Kelet-Magyarországon).
A Balti országokat és Fehéroroszországot melegen ajánlom (ez utóbbi hatalmas pozitív csalódás volt mindannyiunk számára!, nem is értjük miért járnak oda olyan kevesen itthonról kirándulni, amikor egyáltalán nincs messze, és egy izgalmas és rendezett ország, mérsékelt árakkal) , ugyan se hegyek, se hágók nem jellemzőek mégis viszonylag élvezetes vezetést tesznek lehetővé. A szállások felét sátorban erdőszéleken, tópartokon, egy éjszakát a Helsinkibe tartó kompon, a többit pedig zömmel útközben foglalt olcsó szállásokon töltöttük. Fehéroroszországban a migrációs kártyát nagyon komolyan veszik, így legalább minden második éjszaka érdemes regisztrált szálláshelyen aludni, ahol azt kitöltik nekünk.
Na és akkor néhány kép:
Rigai motormúzeum.Világháború előtti és a szovjet járműgyártásban vannak igazán a szeren, de nagyon jó minőségben, interaktív módon mutatják be a járműtörténetet. Bő fél napos program.
Japán autók sajnos nem voltak
Miri várkastély, Fehéroroszország
Hangulatos murvás út Lettországból
Út menti halárus Észtországban
Útszéli tank Oroszországból
Egy Európában nem forgalmazott Toyota Probox a Katalin-palota mellett fotózva