Semmi probléma! Előfordul az ilyen, én ma este a 25. érettségi találkozómat hagyom ki, igaz, a Japtimers miatt, mert a családdal egyeztetett egy hétvége - max egy család nélküli program szabályát követve utóbbit választottamRWD írta:Millió bocsánat a tagoktól, és a mai találkozó résztvevőitől. Itt van az orrom előtt a naptár, be is írtam a talit már hónapokkal ezelőtt. És a legszörnyűbb az egészben, hogy már kb 1 hete tudtam, hogy nem tudok menni.
Nincs mentségem, kifogásom. Csúnyán elrontottam, elnézést kérek mindenkitől.
Nagyon jól sikerült a találkozó, amiért nagy köszönet illeti a szervezőket, különösen Matyit, aki szó szerint a vállán vitte az egészet. Jó ötlet volt a szóbeli autós bemutatkozó is, és hogy elsőre ennyien eljöttek, az, visszaemlékezve az első Nissan klubtalálkozónkra, amelyen még boldogult almerás-cégautós koromban vettem részt 2002-ben, egészen nagyszerű. Pedig ott márkaképviselet-support is volt, bár Erdélyi Péter úr nem tudott eljönni, Horváth László (?), a Summit másik igazgatója ott volt egy vadiúj X-Traillel.
Ami az autós felhozatalt illeti, röviden azt tudom mondani, rengeteget tanultam. Bár nem vagyok annyira analfabéta, mint ahogy ott a poén kedvéért (jogász = műszaki dolgokhoz hülye ember, bukásra állt matekból, ezért mert olyan egyetemre, ahol elég volt seggelni a felvételihez - sztereotípia ) mondtam, de azért nagyon sok új információhoz jutottam.
A számomra legérdekesebb dolgok:
1. Nevessetek ki, de a gyönyörű bézs-barna belsős autók, igen hasonló anyagokkal, szinte bizonyosan azonos beszállítóktól. A Charmant, a Tercel és a 323-as, azaz Daihatsu, Toyota és Mazda. És akkor még talán a Daihatsu is független gyártó volt, azóta bedarálta ugye a Tojgli
2. Életemben először láttam Datsun (Nissan?) Cedricet és Toyota Coronát. Mindkettő döbbenetes élmény volt, a Cedricnek olyan a belseje, mint ma egy S-Klasse Maybach változaté minimum, de inkább Bentley. És, gondolom, bár nagykategóriás, azért nem került horrorárba akkoriban.
3. Meg kell mentenünk a Charmant-t (vagy Charmantot, ha szeretitek a végén kiejteni a T-t) a drifteléstől. Meg kell mentenünk! Közös erővel, rábeszéléssel, esetleg pszichikai, végső esetben fizikai kényszerrel
4. A Cedricet is meg kell menteni. Csodálatos autó. Tudom, hogy borzasztó pénz lesz, de esküszöm, kéthetente megnézem az ebay-en, nincsenek-e hozzá hátsó javítóívek vagy komplett hátsó sárvédők.
5. Bár még mindig össze vagyok picit zavarodva, jelentős lépést tette abba az irányba, hogy közepesen messziről meg tudjak különböztetni egy kupé Corollát egy Celicától, igaz, az még mindig nem világos, mikor beszélünk Celicáról és mikor Supráról, sőt gyerekkoromból felsejlik egy Celica Supra feliratos Matchbox is. Itt tehát még kéne némi továbbképzés.
6. A Mazda 929-es és a Honda Accord. Két tökéletes autó. Nem "csúcsrestaurált", mint a Land Cruiser, hanem tökéletes. Tamásé ugye eredeti, Szabolcsé (? - a nevekkel még picit bajban vagyok) pedig igényesen felújított, abszolút gyári állapotú. Gyönyörűségesek.
7. A Land Cruiser. Leesett az állam - ami én vagyok, mondaná XIV. Lajos (Bár Hahner Péter történész szerint nem mondta. De ez most mindegy, mert most Japánban járunk.) Gyönyörű és nagy kár érte, hogy hamarosan elviszi magával egy kőgazdag holland vagy svájci gyűjtő. Elég régóta vagyok VW klubtag (tíz éve van egy '78-as VW Golfom), sajnos már megszoktam, hogy az igazán értékes darabok, szépen felújított Golf GTI-k vagy Scirocco I-esek is előbb-utóbb elhagyják az országot. Ezt egyféleképpen lehetne megakadályozni: ha az, aki felújítja, saját magának tenné és nem zavarná, ha soha az életben egy fillérje sem térül vissza, hanem beérné azzal, hogy gyönyörködhet a saját kocsijában.
8. Jó volt egymás mellett látni a zöld és a "selyemfényű" arany Tercelt, két generációt, a régi gömbölyűbbet és az újabbat az autógyártás azon korszakából, amikor csak háromszögletű vonalzók álltak a tervezők rendelkezésére. Én imádom ezeket a kockaformákat, nem véletlenül kedvelem Giugiaro és Bertone mesterek munkáit. Igen, Skoda Favoritom is volt, 1996-ban, egyetem után az első autóm, másfél évesen vettem a Porsche Budánál, a nettó 40 ezres fizetésemből nyögtem a 11.111,- Ft-os havi részleteit (a törlesztőrészlet fix volt, a THM 0%, akkoriban az áfa-visszaigényléssel trükköztek a kereskedők, boldog idők voltak, főleg hogy 2009-ben egy zsír új Subaru Imprezát vesztettem el a svájci frank miatt - ez egy másik történet, majd egyszer ezt is leírom vagy elmesélem.
9. Nagyon örültem a motoros szekciónak. Egyáltalán nem értek a motorokhoz, biciklivel is nagyon bizonytalan vagyok, a 11 éves lányom sokkal ügyesebb nálam. De öröm volt látni a profi kétkerekeseket, és nagyon jó, hogy eljöttek egy autós találkozóra, ez közelebb hozza a két "tábort"!
10. Tetszettek az újabb típusok is, a kis Ferozától Zsolt háttérben szerénykedő Lexus GS-éig. Kár, hogy többen, köztük egy Honda Civic talán és egy japtimernek látszó, általam messziről (horribile dictu) Daihatsu Charade-nak nézett Toyota Starlet is elment, mielőtt sor került volna a bemutatkozásra.
11. És szinte biztos, hogy van, akit kihagytam - ezért elnézést kérek. Még nem dolgoztam fel teljesen az élményeket.
Nagyon várom a képeket!
És még egyszer köszönöm ezt a mai napot!