Japtimers közösség megalakulása és alapelvei

Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 2074
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Japtimers közösség megalakulása és alapelvei

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2016.03.10. 10:26

Megkérnénk minden tulajdonost, hogy olvassa végig az alábbi sorokat!

Kedves Érdeklődők!

Tízen éve klasszikus japán autó tulajdonosként, kellően megszállottjává váltam a keleti szigetország mérnökei és munkásai által, kiemelkedő precizitással elkészített tárgyaknak. A kinézetük iránti vonzalom mellett a hangszerektől kezdve a varrógépeken át az audió eszközökig minden termékben megtaláltam azokat az apró részleteket, amelyek árulkodnak a tökéletesen átgondolt tervezésről és a hosszú élettartamot ígérő kivitelezésről.
Mára már mélységesen tisztelem a japán emberek munkahelyeikhez és minőségi produktumaikhoz kötött elhivatottságát és áhítattal tekintek történelmük és kultúrájuk egyes részeire is egyaránt.
Műszaki beállítottságom és gyermekkoromban már a kerekekkel ellátott tárgyakhoz való kötődésem okán nem lett belőlem se történész, se Sushi mester, azonban annál inkább váltam egyre inkább a japán járművek rabjává. Ezen belül is főként a klasszikusabb, még a szigetország beszállítóinak alkatrészeiből, japánban összeszerelt gépjárművek kötik le a figyelmem.

Iskolás koromban is preferáltam a személyes kapcsolatokat erősítő összejöveteleket, így előszeretettel szerveztem kisebb-nagyobb, maradandó emlékeket alkotó változatos programokat. Ezt a szokást a későbbiekben is megtartottam, így az utóbbi jó pár évet már autós vonatkozásban is sikerült szorgosan eltöltenem úgy, hogy közben aktív közösségi életet ápoljak mind internetes, mind személyes formában.

Főként Toyota terén mozgolódtam eddig, azonban az idő múlásával egyre több olyan tulajt ismerhettem meg, aki egyéb klasszikus japán gyártó járművéért rajong. A közös hang és a szimpátia azonnal megvolt és órákon át tartottak az eszmecserék, amelyekből sokszor jó ismeretségi, netán barátsági kapcsolatok is kerekedtek. Ugyanúgy tudok rajongani egy Mazda, egy Mitsubishi, egy Honda... különleges, szívet melengettető megoldásáért, apró részletéért vagy netán különleges formájáért és az eszmecserék során bizony ez a másik oldalról is megvolt.
Hozzászoktam a jóhoz, hogy a hazai, klasszikus Toyotás közösség igen aktív és közvetlen idehaza, azonban, amikor más japán autó/motor tulajdonosokkal beszéltem sokszor éreztem egyfajta megkönnyebbülésüket, hogy végre valakivel megoszthatják dédelgetett gyöngyszemüket és végre valakinek feltehetik rég megválaszolatlan kérdéseiket. Kis utánajárás után már gyakorlatban is szembesültem azzal, hogy több japán veteránosnak nincs megfelelő közössége, támogatása, így sokszor egyedül és magányosan próbálják ápolgatni, fejlesztgetni járműveiket.
Az eddig látottak alapján úgy gondolom, hogy az ilyesfajta gyakorlása a hobbinknak sajnos sokszor nem vezet jóhoz... Nyilván vannak köztünk nagyobb társasági életet élő és kevésbé nyitott tulajdonosok, továbbá egyesekben különböző okból kifolyólag megvan az, hogy nem akarjuk kikiáltani a világnak féltve őrzött kincseinket, de egy biztos: Egy-egy szimpatikus sorstárstól mindig jól esik az elismerés, az önzetlen segítségnyújtás vagy csak szimplán az, ha egy jót tudunk beszélgetni azonos hobbinkról.
Szerény véleményem szerint a személyes és internetes eszmecserék hiányában egy tulajdonos hamar lelkesedését veszti, "befordul", egyre ritkábban veszi elő vagy építi tovább gyöngyszemét és a végén szomorúan, elkeseredetten megválik tőle, vagy hagyja az enyészetnek.

Hiszem, hogy a fenti eszmefuttatást nem csak én gondolom így, ebből adódóan 5-6 évvel ezelőtt megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy létrehozzak egy felületet a klasszikus japán járművekért rajongó tulajdonosoknak lehetőséget adva egy új, boldog, lelkes és aktív közösségnek.
Sajnos kis hazánkban nem nagy a kultúrája a "veteránozás" keleti ágának. Amerikai autók, Harley-k, Mercik és egy-két egyéb, főként európai gyártó még élvezheti az aktív klubéletet, de a japán márkák sokasága ellenére mára már csak kisebb rajongói csoport foszlányok maradtak meg.
Az új felület tervezetét, amely hasonszőrű cimboráknak felvetettem, kivétel nélkül, mind jó ötletnek tartották és biztosítottak esetleges támogatásukról.

Ugyan lassan jutottam el a kivitelezésig, de 2016-ban végre sikerült megalkotnom a Japtimers fórumát, mely alapelveinek és tartalmi elemeinek véleményezésében több kedves, klasszikus japán járművet birtokló barátom is segítségül volt.

Természetesen a fő célközönség a japán Old- és Youngtimer autók és motorok tábora, de úgy gondoltuk színesíthetné 1-1 érdekes egyéb jármű is a csapatot. Nincs olyan műszaki vérrel ellátott fanatikus, aki ne emelné kalapját egy csodás kétkerekű, netán egy korabeli, csodás vonalakkal ellátott vízi jármű láttán.
Mindezért a fórum alsó részében létrehoztuk Egyéb Japtimers járművek témakörünket, melybe örömmel látjuk a különleges kerékpárokat, vagy éppen a klasszikus japán motorokkal hajtott csónakokat is. Minden kreatív ötletnek örülünk, így ha van tipp várjuk őket, ne kíméljetek minket!

Többünknek sok éves tapasztalata van már egyesületekkel és klubokkal is egyaránt, emiatt úgy gondoltuk, hogy a gördülékenyebb és színvonalasabb közösségi élet érdekében nem árt, ha lefektetünk pár alapelvet, amelyek az alábbiakban olvashatók:

Személyes és internetes közösségi élet:
  • Nyilvánvaló, hogy olyan kézzel tapintható tárgyakat birtoklunk, melyek akkor okoznak a legtöbbet számunkra, ha azok érzékszerveinket "élőben" is kényeztetik. A Japtimers közösséget első sorban a Találkozókért és az azok közt kialakuló személyes kapcsolatokért hoztuk létre. Egymás autóinak fizikai megtapasztalásán kívül sajnos a virtuális kommunikáció sok félreértésre is okot adhat. Tapasztalataink alapján, ha kellő lehetőséget biztosítunk az összejövetelekre, az minden tekintetben csak pozitív kimenetelű lehet.
    Évente pár nagyobb találkozót ütemezünk, melyek során közös étkezésekkel, esetleges vetélkedőkkel színesíthetjük a család többi tagjának is élvezhető napot, és reméljük minden évben lebonyolításra kerül pár alternatív program, spontán "minitali" is.
  • Ezek közti információ cserére és hobbizgatásra: projektjeink / "naplóink" vezetésére, alkatrészek beszerzésére, típushibák orvoslására, szakmai segítségnyújtásra... hoztuk létre a webes felületet, mely reméljük elnyeri tetszéseteket.
    Hogy miért fórum? Sokan gondolják, hogy öreg és elavult módja az internetes kommunikációnak, azonban a Facebook-al és egyéb közösségi portálokkal ellentétben mégis ez a legalkalmasabb felület egy közösség számára. Hogy miért? Hosszú távra terveztünk és úgy véljük fórumunkon szerepeltetett hasznos információk, leírások, adatok akár több év elteltével is segítségül lehetnek új érdeklődőink számára. A közösségi oldalak jelenleg nem képesek az átlátható, Kategória-->Témakör-->Téma, később is visszakereshető, logikus elrendezésre, így ez a legfontosabb érvünk a Japtimers fóruma mellett. Mindemellett színvonalas és felesleges reklámoktól, "trolloktól" mentes felületet szeretnénk létrehozni, melyhez kétségtelenül elengedhetetlen a moderálás és ebben is sokkal előremutatóbb jelen felület motorja. Természetesen van Facebook oldalunk is, de azt első sorban találkozóink, egyéb eseményeink meghirdetésére és a minket eddig fel nem lelt, lelkes tulajdonosok tájékoztatására hoztuk létre. Kérjük a fent említettek alapján az érdembeli kommunikációt ITT a fórumon gyakoroljátok.

A közösség tagjai:
  • A Japtimers-hez történő csatlakozás "feltételeként" próbáltunk olyan dinamikus szabályt létrehozni, amely évről-évre automatikusan meghatározza, hogy mely járművekkel lehet csatlakozni hozzánk. Mozaikszavunk alapvetően utal már a korra, de ezt pontosítanunk kell. Úgy gondoltuk az adott formavilág legyen a döntő és ne az alvázszám alapján kideríthető pontos gyártási évek. Nem szerettük volna, ha (most 2016-ban) egy 1985-1988-ig gyártott jármű esetében az 1985-ös egyed már tagunk lehetne, a 88-asnak pedig még 2 évet kellene várnia, annak ellenére, hogy alapjaiban és formavilágát illetően azonos jűrművekről beszélünk. Ezek alapján az alábbi döntést hoztuk:
    Amennyiben az adott gépjármű gyártási ciklusának első éve átlépi a "veterán", azaz a 30 éves kort, akkor az egész generáció képviselőit, gyártási évtől függetlenül sok szeretettel látjuk köreinkben!
    (A fenti példa esetén így az 1988-ast is örömmel fogadjuk, azonban ha az adott típus gyártási ciklusa 1987-től kezdődik, akkor még 1 év türelmet kérnénk a csatlakozásig)
  • Olyan tulajdonosokból álló közösséget álmodtunk meg, amelyek első sorban a korabeli műszaki megoldásokért és formatervért rajonganak, továbbá találkozóink alkalmával az előbbi állapotot tükröző autókkal és motorokkal tisztelnek meg minket. Mondhatnánk egyszerűbben, hogy a gyári kinézetű és tartalmú járműveket preferáljuk, de ez nem teljesen lenne igaz. Merészen ugyan, de talán valósan állíthatom, hogy nincs és nem is lesz olyan tulajdonos köztünk, akinek ne csillanna meg a szeme egy korabeli kiegészítőkkel és fejlesztésekkel ellátott Japtimer versenyautó/hobbi jármű láttán. Órákat tudunk ülni a Youtube előtt egy-egy ötletes keresőszó által fellelt, korabeli japán versenyeket felelevenítő videókat nézegetve. Ezek is hozzá tartoznak az akkori hangulathoz, így egy esetleges korabeli első toldattal, szép kerékkel, csökkentett hasmagassággal, vagy a karbikon pár gyönyörű tütével rendelkező autót sem nézünk ki, sőt! A hangsúly itt inkább azon van, hogy a főként fiatalabb generáció körében elterjedt "matrica bombákkal", kék LEDekkel, króm, univerzális kiegészítőkkel, "lefalazott" kilincsekkel, megtoldott lökhárítókkal, repedt fazék hangú, üvöltő kipufogókkal felszerelt és átalakított járműveket már kevésbé szívesen látjuk köreinben.
    Célunk nem a tulajdonosok mennyisége, annál inkább a közösség "minősége" (színvonala).
  • Mivel Young- és Oldtimerekről van szó, ezért joggal kérdezhetnék páran, hogy 30 év felett csak "OT"-s, muzeális minősítéssel rendelkező járművek jelentkezését várjuk? NEM!
    Mélységesen csodáljuk az ilyen autókat, motorokat és reméljük, hogy minél több OT-s tulaj tisztel meg minket, hisz ezek a járművek prezentálják a legjobban a korabeli gépparkot.
    Mindemellett tisztában vagyunk vele, hogy egy muzeális minősítéshez szükséges állapot elérése és fenntartása bizony igen komoly anyagi hátteret és/vagy szakértelmet kíván. Amennyiben valaki jelenleg nem rendelkezik ilyen háttérrel, de lelkes és lehetőségeihez mérten sokat tesz az autó állagának megóvásáért és javításáért, abban az esetben szívesen látjuk köreinkben. Mondhatnánk, hogy előfordulhat 1-2 rozsdásodás, kisebb horpadás a karosszérián, egy kisebb szakadás az ülésen, egy repedés a hűtőmaszkon, de ha az autón látszik, hogy tiszta, rendezett és igényes akkor szerintem mindenki örömmel konvojozik vele találkozókra menet.
    Mindemellett ugye ott vannak a jelenleg még el nem készült járművek, melyeket szívesen követünk és kommentálunk projektjeinkben, illetve a korábban említett "korhű sportautók és sportmotorok", melyek ugyancsak nem mind rendelkeznek muzeális minősítéssel.
    A fentiek alapján, reméljük körvonalazódott, hogy minden igényes és lelkes klasszikus japán jármű tulajdonost sok szeretettel várunk!

Anyagi támogatás:
Szeretnénk, ha a tulajdonosok pénztárcáinak aktuális helyzete véletlenül sem lenne akadálya annak, hogy velünk tudjon-e tartani találkozóink alkalmával, vagy éppen jogosultsága legyen-e fórumunk megtekintéséhez.
Klubtagsági díjunk ebből adódóan NINCS.
Emellett a mai világban sajnos semmi sincs ingyen. A tárhely hosztolása, a domain név birtoklása, a találkozók szervezése, a lebonyolításuk során szükséges eszközök és ajándékok beszerzése... mind anyagi ráfordítást igényelnek.
Mindezt próbáljuk saját zsebből megoldani, de természetesen minden anyagi és egyéb (pl.: eszköz, közös étel, üzemanyag) felajánlásnak nagyon örülünk! Aki úgy gondolja, már adott neki annyi örömöt, hasznos információt, kapcsolatokat ez a felület és közösség, hogy támogatná munkánkat, kérjük jelezze felénk. Lehet az bármekkora mértékű, mindennek nagyon örülünk! A hozzájárulásokért cserébe találkozóinkon jelképes matricákat zsebelhet be a tulajdonos.

Kérünk minden érdeklődőt, hogy olvassa el a Felhasználói szabályzatunkat és etikettünket is.

Kép
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 2074
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Japtimers közösség megalakulása és alapelvei

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2018.02.02. 10:21

Kedves Japtimer Tulajdonosok!

Már több, mint másfél év telt el a megalakulás óta, amely során számos különleges járművel és azok közvetlen tulajdonosával sikerült a közösséget építenünk. Egyre értékesebb a társaság, szebb és változatosabb a géppark, így nagyon örülök, hogy a kezdeti elképzelések alapján valóban úgy néz ki, hogy van jövője itthon egy ilyen csapatnak! :) A Beszámolók, a Képek és a Videók magukért beszélnek.

Ez idő alatt sikerült már beszerezni jó pár olyan tapasztalatot is, amivel az ember az elején még nem számolhatott. A sok kellemes meglepetés mellett, több olyan ötlet is felmerült részetekről, ami webes felületeinkben, vagy akár a közösség működésének egy részében is módosítást igényelt vagy igényelne a jövőben. Jelenleg is van pár olyan önzelten Japtimers tag, akik hol kevesebbet, hol többet, de hozzá tesznek a közösség működéséhez szükséges háttérmunkálatokhoz. Ezúton is nagyon szépen meg szeretném köszönni nekik segítségüket és barátságukat!
Az említett, esetleges változásokat is igénylő ötleteket természetesen minden esetben megbeszélem velük, kikérem arról véleményüket, illetve több esetben is előfordult már, hogy a találkozókon fel is vetettük ezeket a témákat nektek, hogy lássuk, miként reagál rá a már meglévő, kialakult közösség. A komolyabb módosítások be- vagy be nem vezetéséről jellemzően ezeket követően születik döntés. Reméljük, hogy továbbra is szimpatikus az irány és a ti szemetekben is érdekes, izgalmas és erkölcsös a Japtimers közössége!

2017 második felében körvonalazódott, hogy komolyan számításba kell vennünk egy témát, mely már többedszerre bukkant fel a csapatban, illetve más okból kifolyólag a mi fejünkben is! Ez nem volt más, mint a járművek időbeli csatlakozási kritériumának ismételt átbeszélése. Miután realizálódott egy ötlet az esetleges bővítésre, Turan6 Tibivel és Koszorusk Kornéllal kidolgoztuk, pontosítottuk azt, konszenzusra jutottunk, majd a legutóbbi JapDinners eseményen felvetettük nektek is, hogy kikérjük véleményeteket egy ilyesfajta változás lehetőségéről. Egyhangú pozitív fogadtatásotok megerősített minket abban, hogy számotokra is szimpatikus lesz és bevezetése tovább emelheti a találkozók és az azon kívüli közösségi élet fényét, így ezúttal szeretnénk publikálni a Japtimers-be jelentkező járművek csatlakozási kritériumának kiegészítését:

  • AJAPTIMERS kor megállapítása továbbra is az előző hozzászólásban, az "alapelveinkben" olvasható szabály alapján kerül meghatározásra. Ennek lefektetésekor, a kezdetekkor több alternatív ötlet is felmerült, azonban alapos átrágását követően így döntöttünk: Amennyiben az adott gépjármű gyártási ciklusának első éve átlépi a "veterán", azaz a 30 éves kort, akkor az egész generáció képviselőit, gyártási évtől függetlenül sok szeretettel látjuk köreinkben! A Japtimersek értéke és darabszáma témánkban taglaltak alapján, ha már valamelyik hazai jármű eléri ezt a kort, akkor már biztosan nem az utcakép szerves része és ha az adott típusra még jellemző is volt, hamar levedli a "kőműves, igás ló" jelzőket.
    .
  • Ezen felül kétségtelen, hogy több olyan különleges japán jármű is létezik, amely kis darabszámú gyártása, hazai piacon nem forgalmazott mivolta, különleges felszereltsége vagy ugyan még nem a Japtimer, de már megélt hosszú életkora okán igazán ritka , értékes vagy különleges járműnek tekinthető. Jellemzően persze a japán gyártók fiatalabb kupéiról beszélünk, de, hogy példákat említsünk, egy 90-es évek eleji Honda NSX mellett, egy Infiniti Q45, egy Mazda LV is lehet számunkra kellően érdekes és felelhet meg a ritka/értékes/különleges jelzők valamelyikének. Az előbbiek miatt úgy döntöttünk, hogy létrehozzuk a JAPCLASSICS besorolásunkat, mely előminősítő rangot, "tiszteletbeli tagságot" ezen modern klasszikusoknak adjuk meg, természetesen, amíg be nem érnek ők is Japtimersé.

A jelentkező fiatalabb jármű JapClassics besorolása eseti alapon történik, a mindenkori, ezzel foglalkozó bizottság szavazatai alapján, mely jelen esetben az alábbi 3 tagból áll: Turan6, Koszorusk, Pacsker
A különleges Coupe-k mellett "csúcsluxus" kivitelű tepsik, különleges, kis darabszámban gyártott motorkerékpárok, nagyon ritka felépítményű terepjárók, rejtett, de izgalmas hajtásláncú és felszereltségű személyautók... ugyancsak élvezhetik ezen besorolást, de természetesen továbbra is a minőségi közösség lebeg célként a szemünk előtt és nem a felhasználók mennyisége.
A JapClassic tulajdonosok jóváhagyott bemutatkozásukat követően, külön rangot, illetve JapClassics Projekt fórum lehetőséget kapnak, melyekből Japtimerré korosodás esetén természetesen automatikusan átsorolásra kerülnek a többiek közé. A Fórumot és a Facebook-ot teljes jogúan használhatják, találkozóinkon nagyon örülünk részvételüknek, csupán annyit kérünk tőlük, hogyha megoldható, akkor a "veterán" sor egyik végén vagy a sorral szemben parkoljanak.

Reméljük ezzel a kiegészítéssel sikerül üdvözölni köreinkben pár olyan különleges járművet és tulajdonosát, amelyek egyaránt növelik találkozónk fényét és közösségünk értékét!
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback

Vissza: “Japtimers közösség megalakulása és alapelvei”



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég