Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 1977
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2016.09.17. 09:00

:lol:
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
domi007
Gyakori látogató
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.29. 00:26
Jármű gyártási éve: 1983
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Celica

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: domi007 » 2016.09.17. 21:37

Na :)
Olvastam már facebookon a hírt, rohantam is mindenhova, hátha találok róla infót :D és tádááám :D nagy gratuláció, a létező legjobb helyre került az autó, és fantasztikus kincs!

Tessék egy videó hozzá (bár biztosan láttad már :D)

https://www.youtube.com/watch?v=IOEwoqAVA9A
1983 Toyota Celica (AA63) -
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 1977
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2018.03.15. 10:27

Csupán egy szimpla autóvásárlás jó magyar módra... :)

Kedd este 21:20 környéke, felkerül a netre a napokban oly sokat emlegetett ominózus 3 ajtós, HONDA STARLET hátCSOkerekes autó.
Szolnok, kép nélkül, 1981, sanszos, hogy KP60/61-ról van szó.
A felrakás után pár perccel szemfüles Turan6 küldi Koszorusk-nak és nekem, hisz mindkettőnknek van ilyen.

Szerda reggel 6 és 7 óra közt anekdotázunk a míves hirdetésen, majd felhívom Kornélt nem-e vesszük komolyan. Az eredeti terv, hogy megvesszük közösen és jó lesz alkatrészbázisnak a versenyautókhoz. Szinte állapottól függetlenül jó lehet, hisz nagyon olcsó. Ő is gondolt rá, csak nincs ideje elmenni érte. Felajánlom, hogy intézem, de jelzem, hogy már biztos elkelt, hisz nagyon nagy a keletje manapság ezeknek. Ráadásul 3 ajtós is.
Eszünkbe jut, hogy Kornél pont aznap jön Pestre a Supra OT rendszámáért a központi okmányirodájába.
Ha lehet mégis menjünk ma együtt, jó bandázás, Japtimerses dolgokat is kell beszélni, hasznosan töltjük az időt.

Felhívom az eladót fél 8 környékén. Megvan még, nem érdeklődött más érte komolyan.
Kaszni 1-2 helyen rozsdás, de nincs elhanyagolva, mert korábban foglalkoztak vele. Fényezés nem túl szép, át kellene fújni. (nekünk mindegy, alkatrésznek kell). Rákérdezek, hogy még kerek vagy kocka lámpás-e, mivel legtöbbször fiatalabb évjárat kerül a téves forgalmi adatok miatt a hirdetésekbe. Kerek lámpás, hátcsokerekes :) (ezek szerint a ritkább bugeye).

- Nekem innentől nincs nagyon alkatrész, ami most kellene a kocsimhoz (sárvédő kellett volna nagyon), de gondoltam segítek továbbra is, meg úgyis kisegítjük egymást Kornéllal, ha kell valami nem várt alkatrész a jövőben...

Rendben, mennénk érte, készpénz, nem kívánunk alkudni, nem húzzuk az idejét, adásvételivel hivatalosan hoznánk el. Szuper, tetszik neki, akkor a mienk, csak menjünk inkább holnap, mert ő Szegeden dolgozik és este 7-re érne haza.
Ma lesz Budapesten a veszprémi barátom, akivel közösen vennénk, így nem gond, ha csak este 9-kor is tud fogadni. (muszáj elsőnek lenni, eladják másnak).
Okok, neki tetszik a dolog, akkor mienk az autó és hívjam délután 4-kor amiatt, hogy mikor ér pontosan haza.
Rendben, még megkérem,hogy mentse el a számom és még egyszer megemlítem, hogy nekünk tutira kell.

Milyen szép is lenne... Hívom Kornélt, mondom mi van, már akkor mosolygunk, hogy ez nem fog ilyen könnyen menni, biztos lesz valami csavar.
Pszichológia folytatódik. 8 órakor még írok egyet az eladóra (tutira meglegyen a számom neki és érezze a szava súlyát), hogy akkor mi mennénk, itt a számom, a megbeszéltek szerint 4-kor hívom, béreltünk trélert, minden kész az indulásra.

Reggel 9-kor ír rám egyik Toyotás cimborám, hogy "Matyi, ha minden igaz, ma lesz egy hátsókerekes Starletem".
Válaszolom neki, hogy aligha, mert ma megyünk érte trélerrel, feltéve, ha te is a Szolnokiról beszélsz. :)
- Most ez komoly? Tényleg mentek érte?
- Persze. Le van beszélve, mondta, hogy több vevővel nem is tárgyal, nekünk ígérte és béreltünk is már trélert.
- De mikor beszéltetek vele?
- Mondom 7 - fél8 fele.
- DE PONTOSAN MIKOR?
- Miért fontos ez? Nézem a telót, össze vannak vonva a hívások és az sms. Kinyitom, 8:05, 7:53...
- Küld egy print screen-t, hogy ő 7:33-kor beszélt vele és elvileg neki is odaígérte.
- Sajnálom! De tulajdonképpen az eladóra legyünk dühösek, hogy ilyen töketlen és elvileg neked is odaígérte. Mi megbeszéltük már a részleteket, az érkezést, béreltünk trélert, megyünk érte ma...

Nagy csend
Felajánlom a cimbimnek, hogy tudok egy sehol nem hirdetett homológ csöves, 3 ajtós, teljesen kilakatolt ugyanilyet. Megvéve hozzá a Koni gátlók, poli szilentek talán még öv és ülés is, sok cserealkatrész. Ha kell neki játszós autó, sokkal jobb alap.
Nagy csend.

Írom Kornélnak, hogy egy cimbora is érdeklődik és elvileg neki is odaígérte.
Beigazolódni látszik az eladóról alkotott előítélet.

Felhívom a Toyotás cimborát 11-kor. (Egyéb családi dolgokban is segítettem neki aznap). Beszélgetünk előbbiről, kérdez a csöves Starletről. Teljesen normális a kommunikáció. Kérdezem, hogy mire gondolt a P6-al (kereskedő, sokszor a profitszerzés miatt vásárol), csak egy kósza gondolat volt, játszósnak (amatőr szlalomokon, FRT-n.. indul egy elsőkerekes Corollával), de igazándiból megnézte az előző szezont, egy valag pénzt vitt el az egész és jött két profi 14 éves gyerek és elvert mindenkit Swiftekkel. Tulajdonképpen el is ment a kedve, eladja a Corollát is.
Magyarul teljesen lemondóan beszélt az egész játszós autó projektről, a Starlet már szóba se jött, meg gondoltam csak mondja, ha tovább érdeklődik, netán ránk ígér stb...

Kornéllal beszélek, mondom mik a fejlemények, abban maradunk, hogy fél-háromnegyed 4 fele érdeklődünk az eladónál (szkeptikusak vagyunk, ki tudja hány emberrel beszélt még azóta) és ha szóban minden ok, akkor felcsatolja a trélert és úgy jön Pestre okmányirodázni, majd megyünk tovább Szolnokra.

Eljön a délutáni időpont. Hívom az eladót. 2 csörgés kinyom.
1-2 perc után hívom a másik számomról, 2 csörgés kinyom. Fasza.. Ez nehéz szülés lesz. Ott a remény hátha csak 4-ig olyat dolgozik, hogy nem tud telefonálni.
Kornéllal folyamatos kontakt. Ő bekockáztatná, hogy felcsatolja látatlanban a trélert, hátha sikerül elérni mégis és minden az adott szava szerint bonyolódik.
Hívom az eladót 4-fél5 semmi. Kinyom. Próbálja Kornél, mint külsős érdeklődő, őt is kinyomja. Már nem túl sok esélyt adok a sztorinak.
Küldöm az eladónak az sms-eket (még kedvesen), hogy tréler már Pesten, bevásárolva az útra, csak a pontos címre és időpontra van szükségünk;
Legyen oly kedves visszaírni, vagy felvenni a telefont, mert a napunkat már a megbeszéltek szerint szabaddá tettük és várunk az indulásra; stb stb...
Folyamatosan el kezdem hívni 6 óra fele. Mindkét számról felváltva. Épp írok egy következő sms-t, erre megcsörget az eladó. Mifene?!
Visszahívom, felveszi. Hát épp Hódmezővásárhelyen vannak, lerobbant a céges trágya, fos Opel, nem tudja mikor érnek haza. Mondom semmi gáz, maximum elmegyünk értetek és felhozunk a trélerrel.
- Vidékiek, tudod milyenek, a saját szarukért vannak oda, inkább megcsinálják. Meg különben is 4 személlyel vagyunk.
- Nem gáz, mi egy 7 személyes Previaval húzzuk a trélert, elférünk.
- Valami szűrő lesz a baj, mindjárt megcsinálják.
Megbeszéljük, hogy 7-kor beszélünk, hogy hátha már látja mikor ér fel.

Közben Kornél (ide írja másik történetben) okmányirodában tépi az idegszálait. OT rendszámot nem adnak ki új biztosítás nélkül. Biztosítást meg nem csinálnak az új rendszám nélkül. Hurrá Magyarország!, ráadásul ezt az apró malőrt még sikerülne átlépni, de kiderül, hogy ELFOGYOTT az OT rendszám, így jöjjön fel másnap megint... :) Kornél boldog, de legalább a remény megmarad közben a Starletre.

Hívom 7-kor a Starlet tulajt. Kinyom, kinyom, felveszi. Még Hódmezőn sz@pnak ezzel a szar Opellel (szitkozódik egy sort, a vidéki emberekről is), engedjük el a mai napot. Érti, hogy nekünk költség a tréler, de ő foglalkozik autószállítással is?!?! és a felesége Édesanyja úgyis itt van a 18. kerületben, ahol ő is élt évekig (kit érdekel?!... :)), mennie kell hozzá, heti 2x jön fel, úgyhogy felcsatolja a saját trélerét és felhozza nekem ingyen.
Háát... szkeptikus vagyok, de úgyse tehetünk mást.

Kornélt hívom, induljon haza, így jártunk.

20 perc múlva csörög a telefonom.
Toyotás cimbi..?
- Szia Matyi, itt vagyok a Starletnél
- ?!?!!?!?!?!??!?
- Átnéztem, mentem vele, nekem nem kell
- De Te hogy kerültél oda? (persze tudtam), mondom az eladóval az imént beszéltem, hogy Hódmezővásárhelyen céges autót berhel :)
- Matyi, térjünk a tárgyra!!
- ... Nyilván felment az agyvizem, de próbáltam a célra koncentrálni.

(Gondoltam így próbálja kicsit enyhíteni a szitut.)
Ha nem kell nekem, akkor mondom milyen állapotú és ha nektek kell felhozom, ha már lent vagyok a trélerrel.
Az autó igazi falusi tuning. Ajtókárpit, motortér (mindenestül), lökhárító, díszléc fehér olajfestékkel lemázolva. Elöl pattog valami a keréknél, hátul búg, motor büdös, kaszni rohad, de szerkezetileg nem vészes stb..
Kérdezgetem, eleje nagyjából rendben és menthető? (Kornél ezt rakná fel a Beams projektre, nekem meg jönne elvileg cserébe kocka lámpás sárvédő).
Kapunk képeket is:

Kép

Kép

Kép

Kép

Édesjóanyám! :lol: :lol: :lol:
Mindegy, nekünk így is jó lehet.
Mondtam a cimbinek kérdezze meg mi az ár vége (nyilván az se érdekel, ha ő rátesz magának), én meg beszélek Kornéllal.
Az igények összetalálkoztak, persze, ha a cimbora megveszi saját névre/kereskedésre, mert mi értelemszerűen nem tudunk 100x kilométerről írni adásvételit.
Működik. Összekapcsolom a cimborát és Kornélt, hogy M5-M0 kereszteződésben találkozzanak és ott átgurítsák egyik trélerről a másikra. Hosszú éjszakájuk lesz, mert már rég elmúlt este 9 óra ilyenkorra.

Innentől működik a dolog.
Éjfél után üzenet Kornéltól, hogy hazaért és még a Japtimers nyakpánt mintadarabja is végre megjött :)

Happy End a vége.
Olcsóbb is lett a kocsi, nem is kellett lemenni érte, alkatrésznek jó lesz, de azért tanulságos.
Az a durva, hogy annyiszor volt hasonló eladókban részem, hogy már csak röhögtem rajta az elejétől kezdve.

Biztonsági játékos volt, pendingelt, minket, hogyha nem vinné el a magasabb ajánlat, akkor mi még a tarsolyba lehessünk. (legalább nem egyszerre hívott oda több vásárlót, hogy licitáljanak. Ilyennel is találkoztam már...)
A cimbora meg azért lehetett volna annyira gerinces, hogy jelzi, ne mennyünk, ne készüljünk a Starletért, mert ő megegyezett az eladóval és felülírt minket. Szépíti a helyzetét, hogy végül azért segített, fényképet küldött és felhozta Pestig.
Csak mellette szomorú, mert már számos üzletet vittem neki teljesen önzetlenül, profit nélkül. De hát ugye van, akinél üzletben tényleg nincs barátság... :)
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
Toytomi
Gyakori látogató
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2016.06.26. 00:27
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Toytomi » 2018.03.15. 10:52

Jóféle. Még mindig belefut az ember az ilyenekbe sajnos :(
1988 Toyota Corolla AE92 Liftback Gt-i
1.6 16V 4A-GE Smallport
Avatar
RWD
Gyakori látogató
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2016.06.23. 17:25
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: RWD » 2018.03.15. 11:06

Atya eg...szegeny auto. A sztori meg no comment, de legalább jó helyen landolt. Difi :D
1981 - Toyota Starlet KP62
Avatar
domi007
Gyakori látogató
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.29. 00:26
Jármű gyártási éve: 1983
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Celica

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: domi007 » 2018.03.15. 13:11

Sírok...a korrektseg latszatat is kerulik a kedves eladok
1983 Toyota Celica (AA63) -
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 1977
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2018.03.15. 15:36

Beszeltem delelott Kornellal, hogy megis milyen a kocsi, megerte-e.
Azon kivul, hogy igen, kiderult, hogy a Toyotas cimbora nem am lelkiisneret furdalasbol vagy valamilyesfajta korrektseg erzet miatt hivott, hogyha mar nem kell neki, es ugyis jon haza, akkor nekunk felhozza.
A felszallitasert 15 ezer Ft-ot kert Pestig, amit Kornel kis is fizetett. Nyilvan nem sok egy trelerezesert, csak illett volna elore jelezni, ennyiert mar lehet lementunk volna inkabb mi es jot beszelgetunk ut kozben.

Tudom ez mar csak rosszindulatu agyszulemenyem, de ugyis lehet ertelmezni, "hogyha mar nem lett az enyem es leautoztam ide, legalabb az utikoltsegemet szerezzem mar vissza."
Meg ha fenti nem is igaz csalodott vagyok, hogy a baratsagnal tobbet szamitott ez a taktikazas neki.
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 206
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: koszorusk » 2018.03.15. 18:04

Mindeközben az okmányirodában - avagy happy end (finish) a másik szerencsés szemszögéből

Szerda 18:00-ra kaptam időpontot a Központi Okmányirodába. Csak itt adnak ki OT rendszámot az országban, így ide kell járulni. Bár az OT rendszám igénylése nem időpont köteles, biztos ami biztos foglaltam.
A 1818-on a hölgy részletesen lediktálta mire lesz szükség, közte az új biztosítást is megemlítette. Mivan? Szóval van egy autóm, ami átment az NKH-s műszakin, muzeális minősített, de nem használhatom, csak OT rendszámmal és még új biztosítás is kell rá? Igen, mondja a hölgy, hiszen a biztosítási kötvényen szerepel a rendszám, az meg ugye CKB445. Ok, akkor hogy tudok újat kötni? Hát felmegyek, megmondják mi lesz az OT-s, átmegyek a biztosítóhoz, megkötöm, majd visszamegyek, és már kezembe is nyomják a rendszámot. Mivan? Este 6-kor? Ja, mondja a hölgy, akkor kössek alvázszámra. Mivan? Telefon: Allianz(ott van most érvényes), Generali, CLB, Oldie.hu... ilyen nincs, de! Allianz: ha viszem az OT rendszámot, átírják rá a mostanit.
Akkor egy kis okosság: kötvény kinyomtat, rendszám kimeszel, lemásol, tökéletes!
Na ezek után szerdán elindulok Veszprémből Pestre, egy TRÉLERREL az okmányirodába. Tréler csak azért, hátha kell hozni egy Bugeye-t hazafele. Sose baj ha kéznél van egy tréler, lassan már dolgozni is azzal járok :D
18:00-kor megérkezünk kislányommal a szentélybe, a KÖZPONTI OKMÁNYIRODÁBA. Sorszámhúzás, igen van foglalt időpontom, 18:05-kor az ügyintézőnél ülök... mondjuk már itt gyanús volt. Ilyen gyorsan csak a pokolba lehet bejutni ;D
Első etap, 10perc:
- Nincs itt a törzskönyv?
- Nincs, de nem is mondták.
- Pedig kell. Annélkül nem fog menni.
- 1818-on nem mondták
- Ja, azok nem értenek hozzá.
- És miért én szívjak emiatt? Biztos van megoldás!
- Nincs!
- De, van. Feleségem online videókonferenciában otthon átvágja, és a darabjait elküldöm.
- (Hitetlenkedő nézés)
- Az nem jó.
- Akkor találjunk valami mást!
- (Telefonálás, futkározás, értetlenkedés) Ok, akkor postázzam.
- Rendben, köszönöm!
Második etap, 30 perc:
- Látom a rendszerben, van 2db A és C típusú rendszám, hozom.
- Szuper
- (5 perc keresés után)
- Nincs meg, nem tudok rendszámot adni.
- Hogyhogy?
- Elfogyott
- Ezt hogy érti?
- Úgy hogy nincs, elfogyott.
- Önök itt rendszám kiadásával foglalkoznak?
- Igen.
- Önök adnak ki egyedül az országban OT rendszámot?
- Igen.
- Én rendszámért jöttem, időpontot foglaltam, kérek rendszámot.
- Elfogyott.
- Önök OT rendszám kiadásával foglalkoznak.
- Igen.
- Én nem hotdogot vagy papírzsepit kérek, hanem rendszámot. Adjanak egy A és egy C-t.
- De elfogyott.
- Az előbb mondta h van kettő pár.
- Igen.
- És hol van?
- Nincs meg, rendszer eltérés.
- Eltérés? Hány Ot rendszámot adnak ki egy évben?
- Több mint 100db-t
- Ok, tételezzük fel hogy 200 párat adnak ki. És 2pár eltűnt. Készleteltérés. Ez 1%. Ha a Tescoban a papírzsepi készlete 1% hiányt mutatna, a raktárosnak nem kellene bemenni másnap dolgozni. Papírzsepi! Nem egy szigorú számadású állami tulajdonú rendszám. Papírzsepi!
- De akkor sincs, elfogyott.
- Miért nem rendeltek?
- Nem tudom, nem az én dolgom.
- Tudja otthon ha a WC papírból 5 guriga van, felírom h vegyek, mert tudom h kelleni fog. Nem várom meg míg elfogy az utolsó is. Mert TUDOM HOGY KELLENI FOG!
- Igaza van, de akkor sincs.
- ....
- ....
- (10 perc telefonálá)
- Keddre lesz, fel tud jönni?
- Hogyhogy keddre lesz?
- Gyártatunk.
- Szerda (péntek) este fél 7-kor elintézte hogy jövő keddre gyártsanak egyedi OT rendszámot?
- Igen
- Nem hiszem el! Szerintem kimegyek azon az ajtón, kedden visszajövök, nem maga lesz itt, és ugyanígy nem kapok rendszámot...
- ...
- Adja meg a számát, és hívjuk amikor jöhet a rendszámért.
- Rendben, de akkor én is kérek egy mobilszámot, mondjuk az önét, hátha elfelejtenek felhívni.
- Azt nem adhatom oda.
- Ok, akkor kérem a panaszkönyvet!
Harmadik etap, 20 perc
- Olyat még eddig senki se kért.
- De van, ugye?
- Igen.
- Akkor legyen kedves.
- (5perc keresés után)
- Asszem ez az.
- Ez a fénymásolt lap?
- Igen.
- Rendben. Kitöltöm. De kérek egy eredetiben aláírt, lepecsételt és letanuzott példányt.
- (Fejvakarás) Rendben.
- (...kitöltés, tanuzás, 10perc)
- Köszönöm!
- Én is!
Záró akkord
- Akkor hívnak?
- Igen!
- És kapok rendszámot?
- Igen!
- Erről jut eszembe, minden papír rendben van?
- (átnézi) igen!
- És a biztosítási kötvény nem kell?
- Ja, az nem, hiszen forgalomban van az autó, tehát van neki biztosítása. Majd ne felejtse el átiratni az új rendszámra!
- :D
The End???
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára koszorusk 2018.03.16. 07:20-kor.
Moderátor a Bemutatkozás Témakörben

Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa
Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 206
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: koszorusk » 2018.03.15. 18:11

“Pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt”
:lol: :lol: :lol:
Moderátor a Bemutatkozás Témakörben

Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 1977
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2018.03.17. 20:23

Hányszor eljátszottam ezt.
Az ügyintéző nagy úr. Ha nem a felettesével beszél, akkor ő egyben maga A hatalom és a törvényhozó.
Hamar elszakad a cérna (főleg, ha csak ezért jöttél vidékről), vannak eszközeink, de akkor is...
Legutóbbi kormányablakos hasonló agyleolvadásom (kérem a felettesét, írjunk jegyzőkönyvet...) itt: viewtopic.php?f=19&t=32

Majd azért írj a jövő héten.
Kíváncsi vagyok mi lett! Drukkolok!
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
domi007
Gyakori látogató
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.29. 00:26
Jármű gyártási éve: 1983
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Celica

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: domi007 » 2018.03.19. 12:14

Rendszer eltérés
Tessék jövő héten érdeklődni
Nem is volt

A kommunizmusból ittmaradt szövegek ezek komolyan mondom. Sose sikerül a bürokratákat kisöpörni...
Az alvázszámos biztosítás amúgy egy létező dolog, külföldről behozott autónál szokás kötni, az alapján az okmányiroda már kiadja a rendszámot, majd egy hiánypótlás keretében benyújtja az ember a biztosítónak a rendszámot.
Elvileg minden biztosítónak tudnia kéne ilyet, szabvány eljárás...
1983 Toyota Celica (AA63) -
Avatar
jadedragon
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.10.19. 08:30
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: jadedragon » 2018.03.20. 20:20

Starlet donorszerzős kalandtúra :)

Szombaton reggel 8-kor találkoztunk Fatboy-jal Dorogon, ahonnal elindultunk egy trélerrel Starlet donorautót szerezni az enyémhez. Az útvonal: Dorog-Gyarmat-Tát-Budapest, Árpádföld-Budapest, Ferencváros-Tát. A tréleren két nappal korábban elromlott a csörlő, az előrejelzések szerint ítéletidő volt várható. Csupa jó ómen, de ha már egyszer leszerveztük mindenkivel, akkor menni kell :)

El is jutottunk egészen Komáromig, ahol a benzinkutas-pennys kereszteződésnél pirosra váltott a lámpa. Az előttünk lévők szépen megálltak, mi is szépen megálltunk, a mögöttünk jövő fehér Toyota CR-V viszont nem. :( Félreálltunk a Penny parkolójába megszeméléni a károkat. A trélernek a jobb hátsó lámpáját tartó 6-os csavarok eldurrantak és a lámpa a kábeleken lógott, meg a búra sérült meg, de szerencsére nagyobb baj nem esett. A toyotás már nem járt olyan jól, a bal elejével sikerült elkapnia a trélert, úgyhogy a lámpa és a lökhárító jelentős részét a tréler hátuljáról söpörtük le. (a lámpa egy darabját el is tettem szuvenírnek :D )

Szerencsére a toyotás korrekt volt, nem állt neki hőbörögni, és fel is ajánlotta, hogy kifizeti egyből a kárt, csak menjünk vele el hazáig, mert ennyi pénz nincs nála. Jól van, elindultunk, és rögtön be is ragadtunk a pirosnál a trélerrel, miközben aggódva néztük, amint a toyotás közben szépen elment balra a főúton. Szerencsére kicsit odébb félreállt és megvárt minket, és el is vezetett a házáig, ami egy nagyon csili-vili új építésű részen van. A szemben lévő ház eladó volt, hatalmas parkos telken állt, nézegettük is Bencével, hogy mekkora garázst lehetne rajta építeni :D A toyotás fizetett becsülettel, úgyhogy indulhattunk is tovább.

Igen ám, de hogy tesszük meg a hátralévő jó nagy távot egy hátsó lámpával anélkül, hogy elmeszelnének minket a rendőrök? Szombat reggel, hosszú hétvégén nem annyira egyszerű nyitva lévő csavar-vagy szerszámboltot találni, ezért végül a híd melletti Tescoban kötöttünk ki, és nekiálltunk keresni valamit, amivel vissza tudjuk rögzíteni. Persze minden át volt pakolva és a nekünk kellő cuccok jól szét voltak szórva, úgyhogy volt egy erősen szabadulószobás feelingje a dolognak :D Szerencsére találtunk drótot, gyorskötözőt és kombináltfogót, és a parkolóban vissza is kötöztük a helyére a lámpát, gyönyörűen nézett ki. :) Persze kiderült, hogy beszakadtak a kábelek is, úgyhogy állhattunk neki kideríteni, hogy melyik drót melyik izzóra megy. Világítás hamar lett, de hol elment, hol nem, az indexet nem találtuk, az egész hátsó lámpatest összevissza világított, mint a karácsonyfa. Mivel nem akartunk diszkós trélert, nem adtuk fel, kicseréltük az indexizzót is, mert kiderült, hogy nem jó (természetesen pont nem olyan volt a trélerben, mint ami a lámpába való, de megoldottuk), így végül sikerült úgy összehebrákolni, hogy működjön.

Tovább is indultunk, majd nemsokára láttuk a visszapillantó tükörben, hogy nem világít a szélességjelző. Félreálltunk és megint összegettóztuk a lámpát, hogy világítson, ki is tartott egészen pár tucat kilométerrel későbbig. Közben az első index is el-elment, ezt néhány jól irányzott pofonnal sikerült orvosolni. :D

Sikerült is az eredetileg tervezett fél 10-10 helyett majdnem délben odaérni, és neki is álltunk felrakni a Starlet donort a trélerre. Persze a csörlő nem működött, úgyhogy négyen szerencsétlenkedtük fel a kocsit, kézi csörlőzéssel. Közben persze az eső is elkezdett esni, de azért összehoztuk a dolgot, és még a lámpát is sikerült normálisan felcsavarozni, hogy stabilan legyen világítás.

Az út további részét végig kisebb-nagyobb intenzitású esőben tettük meg, az autósok meg voltak bolondulva és mindenfelé roncsderbi volt, láttunk elég csúnya baleseti helyszínt és jó sok vontatott autót is. Legalább nem lógtunk ki a képből :) A trélerből érdekes hangok jöttek, a szíjfeszítő görgők valószínűleg nem álltak a helyzet magaslatán, úgyhogy aggódtunk egy kicsit, hogy ne pont alattunk szakadjon el a szíj. Bár azért meg kell hagyni, hogy az autót vivő trélert vivő tréler szép látvány lett volna :D

Szerencsére megúsztuk újabb baleset vagy lerobbanás nélkül és sikerült elvinni a donort Bencéhez, ahol gyorsan kikaptuk belőle az enyémbe beépítendő 1.3-as motort, és vittük tovább a maradékot Budapestre. Némi árpádföldi városnézést is beiktattunk a bealvó, nem időben jelző GPS közreműködésével, így az eredetileg tervezett kora délután helyett kb. 6-ra sikerült odaérni. Letettük a kasznit, majd jöttünk tovább az enyémet felszedni.

Kivételesen ezzel szerencsénk volt, mert a közeli iskola kb. 6 m széles kapubeállója előtt állítottam le a Starletet és kivételesen nem is parkolt rá senki, úgyhogy be tudtunk állni elé és még a rámpa is odafért. Aggódtunk, hogy megint kézi csörlőzni kell majd, de a feltöltött akkuval a Starlet a több hónapos állás után is második kulcsra beindult. Nagyon csúnya hangja volt és füstölt, mint a gyárkémény (a mögötte álló fehér G Astra jobb eleje pár árnyalattal sötétebb lett), de még simán fel tudott állni a saját lábán a trélerre.

Kalandos egy nap volt, de minden jó, ha a vége jó. Japtimerért mindent! :)

(Lehet, hogy a saját Starletem megvásárlását is leírom később, az se volt egy egyszerű eset. A donorról és az 1.3-asításról meg majd később a projektben!)
"Too weird to live, and too rare to die."
Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 206
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: koszorusk » 2018.03.22. 17:33

Pár kép még a Matyival közösen szerzett P6-ról:

Kép

Kép

Kép

Bontás/donor lesz a sorsa.
Azért sajnálom kicsit, kár érte :(
Moderátor a Bemutatkozás Témakörben

Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa
Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 1977
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: Pacsker » 2018.03.23. 10:16

jadedragon írta:Starlet donorszerzős kalandtúra :)


Jó sztori. Megélni néha kellemetlen, de nekem ezek maradnak meg legjobb emlékeknek a hosszú évek távlatából is. Tök jó bulik ezek!
Írd le a másikat is. Kíváncsian várom!

koszorusk írta:Pár kép még a Matyival közösen szerzett P6-ról:


Csoda, hogy a plakett ilyen szép állapotban megmaradt.
Sőt a beltér is bézs limitált luxus president edition :)
Örülök azért, hogy kitartottunk. Van benne jó pár kincs!
Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 206
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

HozzászólásSzerző: koszorusk » 2018.03.30. 10:06

Pacsker írta:Csoda, hogy a plakett ilyen szép állapotban megmaradt.
Sőt a beltér is bézs limitált luxus president edition :)
Örülök azért, hogy kitartottunk. Van benne jó pár kincs!


Én is örülök és köszönöm még egyszer!

Bontás előtt csinálok róla majd egy utolsó videót.
Megpróbálom keresztbe tenni ;)
Moderátor a Bemutatkozás Témakörben

Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa

Vissza: “Élménybeszámolók, Képek, Videók”



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég