Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Avatar
Toytomi
Gyakori látogató
Hozzászólások: 260
Csatlakozott: 2016.06.26. 00:27
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: Toytomi » 2018.03.15. 10:52

Jóféle. Még mindig belefut az ember az ilyenekbe sajnos :(
1988 Toyota Corolla AE92 Liftback Gt-i
1.6 16V 4A-(F)GE Smallport

Avatar
RWD
Gyakori látogató
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2016.06.23. 17:25
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: RWD » 2018.03.15. 11:06

Atya eg...szegeny auto. A sztori meg no comment, de legalább jó helyen landolt. Difi :D
1981 - Toyota Starlet KP62

Avatar
domi007
Gyakori látogató
Hozzászólások: 408
Csatlakozott: 2016.07.29. 00:26
Jármű gyártási éve: 1983
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Celica

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2018.03.15. 13:11

Sírok...a korrektseg latszatat is kerulik a kedves eladok
Moderátor a "Közösség", az "Összes gyártó, Egyéb beszélgetések", és a "Toyota, Lexus" Kategóriákban.
Japtimers Vezetőség tagja


1983 Toyota Celica (AA63) -

Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018.03.15. 15:36

Beszeltem delelott Kornellal, hogy megis milyen a kocsi, megerte-e.
Azon kivul, hogy igen, kiderult, hogy a Toyotas cimbora nem am lelkiisneret furdalasbol vagy valamilyesfajta korrektseg erzet miatt hivott, hogyha mar nem kell neki, es ugyis jon haza, akkor nekunk felhozza.
A felszallitasert 15 ezer Ft-ot kert Pestig, amit Kornel kis is fizetett. Nyilvan nem sok egy trelerezesert, csak illett volna elore jelezni, ennyiert mar lehet lementunk volna inkabb mi es jot beszelgetunk ut kozben.

Tudom ez mar csak rosszindulatu agyszulemenyem, de ugyis lehet ertelmezni, "hogyha mar nem lett az enyem es leautoztam ide, legalabb az utikoltsegemet szerezzem mar vissza."
Meg ha fenti nem is igaz csalodott vagyok, hogy a baratsagnal tobbet szamitott ez a taktikazas neki.
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva

Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 255
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: koszorusk » 2018.03.15. 18:04

Mindeközben az okmányirodában - avagy happy end (finish) a másik szerencsés szemszögéből

Szerda 18:00-ra kaptam időpontot a Központi Okmányirodába. Csak itt adnak ki OT rendszámot az országban, így ide kell járulni. Bár az OT rendszám igénylése nem időpont köteles, biztos ami biztos foglaltam.
A 1818-on a hölgy részletesen lediktálta mire lesz szükség, közte az új biztosítást is megemlítette. Mivan? Szóval van egy autóm, ami átment az NKH-s műszakin, muzeális minősített, de nem használhatom, csak OT rendszámmal és még új biztosítás is kell rá? Igen, mondja a hölgy, hiszen a biztosítási kötvényen szerepel a rendszám, az meg ugye CKB445. Ok, akkor hogy tudok újat kötni? Hát felmegyek, megmondják mi lesz az OT-s, átmegyek a biztosítóhoz, megkötöm, majd visszamegyek, és már kezembe is nyomják a rendszámot. Mivan? Este 6-kor? Ja, mondja a hölgy, akkor kössek alvázszámra. Mivan? Telefon: Allianz(ott van most érvényes), Generali, CLB, Oldie.hu... ilyen nincs, de! Allianz: ha viszem az OT rendszámot, átírják rá a mostanit.
Akkor egy kis okosság: kötvény kinyomtat, rendszám kimeszel, lemásol, tökéletes!
Na ezek után szerdán elindulok Veszprémből Pestre, egy TRÉLERREL az okmányirodába. Tréler csak azért, hátha kell hozni egy Bugeye-t hazafele. Sose baj ha kéznél van egy tréler, lassan már dolgozni is azzal járok :D
18:00-kor megérkezünk kislányommal a szentélybe, a KÖZPONTI OKMÁNYIRODÁBA. Sorszámhúzás, igen van foglalt időpontom, 18:05-kor az ügyintézőnél ülök... mondjuk már itt gyanús volt. Ilyen gyorsan csak a pokolba lehet bejutni ;D
Első etap, 10perc:
- Nincs itt a törzskönyv?
- Nincs, de nem is mondták.
- Pedig kell. Annélkül nem fog menni.
- 1818-on nem mondták
- Ja, azok nem értenek hozzá.
- És miért én szívjak emiatt? Biztos van megoldás!
- Nincs!
- De, van. Feleségem online videókonferenciában otthon átvágja, és a darabjait elküldöm.
- (Hitetlenkedő nézés)
- Az nem jó.
- Akkor találjunk valami mást!
- (Telefonálás, futkározás, értetlenkedés) Ok, akkor postázzam.
- Rendben, köszönöm!
Második etap, 30 perc:
- Látom a rendszerben, van 2db A és C típusú rendszám, hozom.
- Szuper
- (5 perc keresés után)
- Nincs meg, nem tudok rendszámot adni.
- Hogyhogy?
- Elfogyott
- Ezt hogy érti?
- Úgy hogy nincs, elfogyott.
- Önök itt rendszám kiadásával foglalkoznak?
- Igen.
- Önök adnak ki egyedül az országban OT rendszámot?
- Igen.
- Én rendszámért jöttem, időpontot foglaltam, kérek rendszámot.
- Elfogyott.
- Önök OT rendszám kiadásával foglalkoznak.
- Igen.
- Én nem hotdogot vagy papírzsepit kérek, hanem rendszámot. Adjanak egy A és egy C-t.
- De elfogyott.
- Az előbb mondta h van kettő pár.
- Igen.
- És hol van?
- Nincs meg, rendszer eltérés.
- Eltérés? Hány Ot rendszámot adnak ki egy évben?
- Több mint 100db-t
- Ok, tételezzük fel hogy 200 párat adnak ki. És 2pár eltűnt. Készleteltérés. Ez 1%. Ha a Tescoban a papírzsepi készlete 1% hiányt mutatna, a raktárosnak nem kellene bemenni másnap dolgozni. Papírzsepi! Nem egy szigorú számadású állami tulajdonú rendszám. Papírzsepi!
- De akkor sincs, elfogyott.
- Miért nem rendeltek?
- Nem tudom, nem az én dolgom.
- Tudja otthon ha a WC papírból 5 guriga van, felírom h vegyek, mert tudom h kelleni fog. Nem várom meg míg elfogy az utolsó is. Mert TUDOM HOGY KELLENI FOG!
- Igaza van, de akkor sincs.
- ....
- ....
- (10 perc telefonálá)
- Keddre lesz, fel tud jönni?
- Hogyhogy keddre lesz?
- Gyártatunk.
- Szerda (péntek) este fél 7-kor elintézte hogy jövő keddre gyártsanak egyedi OT rendszámot?
- Igen
- Nem hiszem el! Szerintem kimegyek azon az ajtón, kedden visszajövök, nem maga lesz itt, és ugyanígy nem kapok rendszámot...
- ...
- Adja meg a számát, és hívjuk amikor jöhet a rendszámért.
- Rendben, de akkor én is kérek egy mobilszámot, mondjuk az önét, hátha elfelejtenek felhívni.
- Azt nem adhatom oda.
- Ok, akkor kérem a panaszkönyvet!
Harmadik etap, 20 perc
- Olyat még eddig senki se kért.
- De van, ugye?
- Igen.
- Akkor legyen kedves.
- (5perc keresés után)
- Asszem ez az.
- Ez a fénymásolt lap?
- Igen.
- Rendben. Kitöltöm. De kérek egy eredetiben aláírt, lepecsételt és letanuzott példányt.
- (Fejvakarás) Rendben.
- (...kitöltés, tanuzás, 10perc)
- Köszönöm!
- Én is!
Záró akkord
- Akkor hívnak?
- Igen!
- És kapok rendszámot?
- Igen!
- Erről jut eszembe, minden papír rendben van?
- (átnézi) igen!
- És a biztosítási kötvény nem kell?
- Ja, az nem, hiszen forgalomban van az autó, tehát van neki biztosítása. Majd ne felejtse el átiratni az új rendszámra!
- :D
The End???
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára koszorusk 2018.03.16. 07:20-kor.
Moderátor a "Bemutatkozás" Témakörben
Japtimers Vezetőség tagja


Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa

Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 255
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: koszorusk » 2018.03.15. 18:11

“Pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt”
:lol: :lol: :lol:
Moderátor a "Bemutatkozás" Témakörben
Japtimers Vezetőség tagja


Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa

Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018.03.17. 20:23

Hányszor eljátszottam ezt.
Az ügyintéző nagy úr. Ha nem a felettesével beszél, akkor ő egyben maga A hatalom és a törvényhozó.
Hamar elszakad a cérna (főleg, ha csak ezért jöttél vidékről), vannak eszközeink, de akkor is...
Legutóbbi kormányablakos hasonló agyleolvadásom (kérem a felettesét, írjunk jegyzőkönyvet...) itt: viewtopic.php?f=19&t=32

Majd azért írj a jövő héten.
Kíváncsi vagyok mi lett! Drukkolok!
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva

Avatar
domi007
Gyakori látogató
Hozzászólások: 408
Csatlakozott: 2016.07.29. 00:26
Jármű gyártási éve: 1983
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Celica

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2018.03.19. 12:14

Rendszer eltérés
Tessék jövő héten érdeklődni
Nem is volt

A kommunizmusból ittmaradt szövegek ezek komolyan mondom. Sose sikerül a bürokratákat kisöpörni...
Az alvázszámos biztosítás amúgy egy létező dolog, külföldről behozott autónál szokás kötni, az alapján az okmányiroda már kiadja a rendszámot, majd egy hiánypótlás keretében benyújtja az ember a biztosítónak a rendszámot.
Elvileg minden biztosítónak tudnia kéne ilyet, szabvány eljárás...
Moderátor a "Közösség", az "Összes gyártó, Egyéb beszélgetések", és a "Toyota, Lexus" Kategóriákban.
Japtimers Vezetőség tagja


1983 Toyota Celica (AA63) -

Avatar
jadedragon
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2017.10.19. 08:30
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: jadedragon » 2018.03.20. 20:20

Starlet donorszerzős kalandtúra :)

Szombaton reggel 8-kor találkoztunk Fatboy-jal Dorogon, ahonnal elindultunk egy trélerrel Starlet donorautót szerezni az enyémhez. Az útvonal: Dorog-Gyarmat-Tát-Budapest, Árpádföld-Budapest, Ferencváros-Tát. A tréleren két nappal korábban elromlott a csörlő, az előrejelzések szerint ítéletidő volt várható. Csupa jó ómen, de ha már egyszer leszerveztük mindenkivel, akkor menni kell :)

El is jutottunk egészen Komáromig, ahol a benzinkutas-pennys kereszteződésnél pirosra váltott a lámpa. Az előttünk lévők szépen megálltak, mi is szépen megálltunk, a mögöttünk jövő fehér Toyota CR-V viszont nem. :( Félreálltunk a Penny parkolójába megszeméléni a károkat. A trélernek a jobb hátsó lámpáját tartó 6-os csavarok eldurrantak és a lámpa a kábeleken lógott, meg a búra sérült meg, de szerencsére nagyobb baj nem esett. A toyotás már nem járt olyan jól, a bal elejével sikerült elkapnia a trélert, úgyhogy a lámpa és a lökhárító jelentős részét a tréler hátuljáról söpörtük le. (a lámpa egy darabját el is tettem szuvenírnek :D )

Szerencsére a toyotás korrekt volt, nem állt neki hőbörögni, és fel is ajánlotta, hogy kifizeti egyből a kárt, csak menjünk vele el hazáig, mert ennyi pénz nincs nála. Jól van, elindultunk, és rögtön be is ragadtunk a pirosnál a trélerrel, miközben aggódva néztük, amint a toyotás közben szépen elment balra a főúton. Szerencsére kicsit odébb félreállt és megvárt minket, és el is vezetett a házáig, ami egy nagyon csili-vili új építésű részen van. A szemben lévő ház eladó volt, hatalmas parkos telken állt, nézegettük is Bencével, hogy mekkora garázst lehetne rajta építeni :D A toyotás fizetett becsülettel, úgyhogy indulhattunk is tovább.

Igen ám, de hogy tesszük meg a hátralévő jó nagy távot egy hátsó lámpával anélkül, hogy elmeszelnének minket a rendőrök? Szombat reggel, hosszú hétvégén nem annyira egyszerű nyitva lévő csavar-vagy szerszámboltot találni, ezért végül a híd melletti Tescoban kötöttünk ki, és nekiálltunk keresni valamit, amivel vissza tudjuk rögzíteni. Persze minden át volt pakolva és a nekünk kellő cuccok jól szét voltak szórva, úgyhogy volt egy erősen szabadulószobás feelingje a dolognak :D Szerencsére találtunk drótot, gyorskötözőt és kombináltfogót, és a parkolóban vissza is kötöztük a helyére a lámpát, gyönyörűen nézett ki. :) Persze kiderült, hogy beszakadtak a kábelek is, úgyhogy állhattunk neki kideríteni, hogy melyik drót melyik izzóra megy. Világítás hamar lett, de hol elment, hol nem, az indexet nem találtuk, az egész hátsó lámpatest összevissza világított, mint a karácsonyfa. Mivel nem akartunk diszkós trélert, nem adtuk fel, kicseréltük az indexizzót is, mert kiderült, hogy nem jó (természetesen pont nem olyan volt a trélerben, mint ami a lámpába való, de megoldottuk), így végül sikerült úgy összehebrákolni, hogy működjön.

Tovább is indultunk, majd nemsokára láttuk a visszapillantó tükörben, hogy nem világít a szélességjelző. Félreálltunk és megint összegettóztuk a lámpát, hogy világítson, ki is tartott egészen pár tucat kilométerrel későbbig. Közben az első index is el-elment, ezt néhány jól irányzott pofonnal sikerült orvosolni. :D

Sikerült is az eredetileg tervezett fél 10-10 helyett majdnem délben odaérni, és neki is álltunk felrakni a Starlet donort a trélerre. Persze a csörlő nem működött, úgyhogy négyen szerencsétlenkedtük fel a kocsit, kézi csörlőzéssel. Közben persze az eső is elkezdett esni, de azért összehoztuk a dolgot, és még a lámpát is sikerült normálisan felcsavarozni, hogy stabilan legyen világítás.

Az út további részét végig kisebb-nagyobb intenzitású esőben tettük meg, az autósok meg voltak bolondulva és mindenfelé roncsderbi volt, láttunk elég csúnya baleseti helyszínt és jó sok vontatott autót is. Legalább nem lógtunk ki a képből :) A trélerből érdekes hangok jöttek, a szíjfeszítő görgők valószínűleg nem álltak a helyzet magaslatán, úgyhogy aggódtunk egy kicsit, hogy ne pont alattunk szakadjon el a szíj. Bár azért meg kell hagyni, hogy az autót vivő trélert vivő tréler szép látvány lett volna :D

Szerencsére megúsztuk újabb baleset vagy lerobbanás nélkül és sikerült elvinni a donort Bencéhez, ahol gyorsan kikaptuk belőle az enyémbe beépítendő 1.3-as motort, és vittük tovább a maradékot Budapestre. Némi árpádföldi városnézést is beiktattunk a bealvó, nem időben jelző GPS közreműködésével, így az eredetileg tervezett kora délután helyett kb. 6-ra sikerült odaérni. Letettük a kasznit, majd jöttünk tovább az enyémet felszedni.

Kivételesen ezzel szerencsénk volt, mert a közeli iskola kb. 6 m széles kapubeállója előtt állítottam le a Starletet és kivételesen nem is parkolt rá senki, úgyhogy be tudtunk állni elé és még a rámpa is odafért. Aggódtunk, hogy megint kézi csörlőzni kell majd, de a feltöltött akkuval a Starlet a több hónapos állás után is második kulcsra beindult. Nagyon csúnya hangja volt és füstölt, mint a gyárkémény (a mögötte álló fehér G Astra jobb eleje pár árnyalattal sötétebb lett), de még simán fel tudott állni a saját lábán a trélerre.

Kalandos egy nap volt, de minden jó, ha a vége jó. Japtimerért mindent! :)

(Lehet, hogy a saját Starletem megvásárlását is leírom később, az se volt egy egyszerű eset. A donorról és az 1.3-asításról meg majd később a projektben!)
"Too weird to live, and too rare to die."

Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 255
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: koszorusk » 2018.03.22. 17:33

Pár kép még a Matyival közösen szerzett P6-ról:

Kép

Kép

Kép

Bontás/donor lesz a sorsa.
Azért sajnálom kicsit, kár érte :(
Moderátor a "Bemutatkozás" Témakörben
Japtimers Vezetőség tagja


Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa

Avatar
Pacsker
Site Admin
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2016.03.08. 20:21
Jármű gyártási éve: 1980
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Corolla

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018.03.23. 10:16

jadedragon írta:Starlet donorszerzős kalandtúra :)
Jó sztori. Megélni néha kellemetlen, de nekem ezek maradnak meg legjobb emlékeknek a hosszú évek távlatából is. Tök jó bulik ezek!
Írd le a másikat is. Kíváncsian várom!
koszorusk írta:Pár kép még a Matyival közösen szerzett P6-ról:
Csoda, hogy a plakett ilyen szép állapotban megmaradt.
Sőt a beltér is bézs limitált luxus president edition :)
Örülök azért, hogy kitartottunk. Van benne jó pár kincs!
Adminisztrátor
Japtimers Közösség elnöke és a Vezetőség tagja

Kép '80 Toyota Corolla GT Coupe
Kép '88 Toyota Corolla GT-i Liftback
Kép '82 Toyota Starlet versenyautó - építés alatt
Kép '69 Toyota Corolla Sedan - felújítását várva

Avatar
koszorusk
Gyakori látogató
Hozzászólások: 255
Csatlakozott: 2016.07.09. 14:42
Jármű gyártási éve: 1981
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: koszorusk » 2018.03.30. 10:06

Pacsker írta: Csoda, hogy a plakett ilyen szép állapotban megmaradt.
Sőt a beltér is bézs limitált luxus president edition :)
Örülök azért, hogy kitartottunk. Van benne jó pár kincs!
Én is örülök és köszönöm még egyszer!

Bontás előtt csinálok róla majd egy utolsó videót.
Megpróbálom keresztbe tenni ;)
Moderátor a "Bemutatkozás" Témakörben
Japtimers Vezetőség tagja


Koszorus Kornél
Starlet, Supra, MR2, Celica, Previa

Avatar
jadedragon
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2017.10.19. 08:30
Jármű gyártási éve: 1988
Jármű gyártó: Toyota
Jármű típusa: Starlet

Re: Sztorik - Jó hangulatú utazások, szerelések, jármű vásárlások...

Hozzászólás Szerző: jadedragon » 2018.04.29. 11:20

Hogyan lettem Starlet-tulajdonos – avagy hogyan ne vegyél autót :)

Ősszel sikeresen levezényeltem egy pályaváltást, és úgy döntöttem, hogy ha már egyszer végre elkezdtem emberi pénzt keresni, akkor a születésnapomra meglepem magamat egy autóval. Szerettem volna egy japtimert, de akkor pont nem volt belőlük 150 ezer jó magyar forint alatt jó felhozatal, így a „bármi minél több műszakival” lett a jelszó (azzal, hogy majd később veszek egy projektet a használós bármi mellé). Heteket töltöttem el autókereséssel, kínomban majdnem meg is vettem egy Škoda Feliciát. Végül egy péntek este összedugtuk a fejünket az egyik barátommal, a többedik sör és whiskey után felütöttük a Hahut, és együtt végignéztük a teljes kínálatot.
Görgetünk, görgetünk, szórjuk ki az újabb és újabb jelölteket, aztán pár sörrel odébb egyszer csak megakad a szemem az egyik bélyegképen.
-Toyota Starlet és ötajtós??? Na ezt nézzük csak.
Friss hirdetés, 1988-as, 170xxx km, Albertirsán van, majdnem 2 év műszakival. Lehívtuk az adatbázisból, minden stimmel. A képek nem a legjobbak, de semmi ordítóan gyanús. Nekem ebben az ötajtós változatban nagyon megtetszett, kedvem támadt adni neki egy esélyt. Közben a barátom nézi, nézi, egyszer csak megszólal:
-Ez de kis szimpatikus! Én ezt hívnám fel először.
Így is lett. Elmentettem a hirdetést, és miután másnap magamhoz tértem, fel is hívtam az eladót. Elmondta, hogy beszámított autó volt, most érkezett, helyi bácsi járt vele horgászni, kicsit koszos, mert nem volt még idejük kitakarítani, de semmi nagy baja. Harmadnap el is mentem megnézni.

Vonattal mentem Albertirsára, ezt a metrópótló busz miatt majdnem le is késtem. Ettől már eleve felszívtam magam, hogy én most rögtön veszek egy kocsit és nem fogok ezzel a sz**al járni, úgyhogy a Starlet esélyei már látatlanban is sokat javultak. :D
Megbeszéltem az eladóval, hogy kijön elém az állomásra, ott is volt egy fehér Merci furgonnal. Amikor meglátott és bemutatkoztunk, láthatóan megkönnyebbült.
-Hú de jó, hogy nem cigány vagy b*szki.
Útközben beszélgetés közben kiderült, hogy meg tervezi szüntetni az olcsóautó-beszámítást, mert állandóan a „mennyit engedsz a feléből tezsvírem” típusú vevők hívják. A Starlet a pici telep hátuljában állt, szépen csillogott rajta a harmat (reggel elég hideg volt arrafelé). A képek alapján ezüstmetálnak tűnő fényezése élőben pezsgőmetálnak bizonyult, ami az egyik kedvenc japtimer-színem, és a koszt leszámítva elég csinosan nézett ki. Itt már kezdtem érezni, hogy ha nem esek ki az alján és van benne annyi szufla, hogy hazaérjek vele Pestre, akkor velem fog jönni, mert működik a kémia. :)

Alaposan körbejártam, a küszöbök és a hátsó sárvédőívek is voltak már lakatolva, de nem gittből volt felépítve, hanem rendesen ott volt a fém, szerkezetileg jó, tornyok jók, ahol látom, ott jó. A belseje tényleg nem rossz állapotú, de iszonyú retkes. És akkor mi van? Úgyis szeretek a beltérrel szöszmötölni. :)
Benézek alá, alulról már kicsit hervadtabbnak néz ki, látok is pár kisebb lyukat a padlólemezen. Mondtam is az eladónak, hogy alulról azért nem olyan szép, ott az a pár lyuk.
-Az gyári luk.
Jó, én meg a Jézus Krisztus. És akkor mi van, gondoltam magamban? Pár folt nem a világ. :)
Elmentünk egy próbakörre, szépen járt, meglepően jól ment, tudott egyenesen menni, kanyarban fordult, működött minden lámpája, nekem ennyi elég is volt. A futóművének az erényei kimerültek abban, hogy megvoltak a kerekei és gurult, érződött, hogy talán életében nem nyúltak komolyabban hozzá. És akkor mi van? Majdnem két év műszakija van, addig csak megcsinálom. :)
Visszamentünk, kicsit vakartam a fejem, közben a Starlet nézett rám a szép szemeivel. Nem tudtam neki ellenállni, picit alkudtam, és éppen hogy hatszámjegyű összegért megvettem. Megírtuk a papírokat, indulnék el, gondoltam, hogy tankolok a telep bejáratánál lévő kis kúton, mert alig volt a tankban benzin. Az eladó azt mondja:
-Ne itt tankoljál, itt nagyon sz** a benzin, Monornál van egy MOL kút, az sokkal jobb.
Jó, rendben, legyen.

Elindultam, és oda is értem a MOL kútra. Vidáman leakasztottam a benzines slagot, kinyitottam a tanksapka fedelét, aztán jött a meglepi. A betöltőcső nyílása úgy nézett ki, mintha a Titanicról hozták volna fel, a körben kirohadt csőmaradványban egy kék mosószeres kupak árválkodott.
Eleresztettem egy hangos húb*zdmeget, miközben a fejemet vakarva néztem vissza Albertirsa felé. Most mi legyen? A papírok az eredeti tulaj nevére voltak, a kereskedésnek hivatalosan nem volt semmi köze a kocsihoz. Ha meg visszaveszik? Megy a bontóba, vagy előtte még megveszi valamelyik fémgyűjtő brigád. Na, arról aztán szó sem lehet! Már töltöttem is bele a benzint a tankba, és közben azon gondolkodtam, hogy majd csak bontózok hozzá egy új beöntőcsövet tanksapkával együtt. :)

Kifizettem a benzint, utána először nem tudtam elfordítani a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, aztán amikor sikerült elindulni, idővel előjött valami fura fémes csörgés az autó jobb elejéből. Kicsit úgy éreztem magamat, mintha középkori leprás lennék, aki állandóan csenget, hogy hallják, hogy jön. :D Itt már éreztem, hogy ebből orbitális szívás lesz, de ahogy szépen csillogott a nap a pezsgőmetál fényezésen, miközben a motor dorombolását hallgattam, úgy voltam vele, hogy most már nincs mese, emelt fővel végigcsinálom. Elvégre is mégiscsak lett egy japtimerem!

Hazafele elvittem eredetiségvizsgáztatni a Fővárosi Autópiacra, mert ott vasárnap is lehet. Hát ami ott volt… Már a bejáratnál ki akarta vásárolni alólam valami arab a kocsit, aztán ezt mindenféle nációjú egyéb egyének is megpróbálták még párszor, mire átértem a másik kapunál lévő eredetiségvizsgáztató állomásra. Ott várnom kellett egy fél órát, körülöttem folyamatosan olyan arcok jöttek-mentek, hogy ránézésre kiosztottam volna mindegyiknek legalább pár évet, közben az árgus szemekkel vizslató szaki egyik modernebb kocsit a másik után vágta ki. Szerencsére pont a Starlettel nem volt semmi gond, úgyhogy aztán a nevemre is került, pont a születésnapomon.

Persze nem is én lennék, ha nem bukkant volna fel utána pár héten belül, ugyanennyiért vagy kicsit többért egy sor ennél sokkal jobb állapotú japtimer, amit így már nem tudtam megvenni. De nem baj, Starlet Johansson mellett pár évig még biztosan nem fogok unatkozni :D
"Too weird to live, and too rare to die."

Válasz küldése